Amazon wszedł na rynek sprzedaży samochodów

1 dzień temu
Zdjęcie: Amazon Autos


Gigant sprzedaży internetowej oficjalnie wkracza na rynek handlu samochodami i uruchomił wczoraj nową usługę Amazon Autos. W ramach nowej platformy klienci mogą wyszukiwać, zamawiać oraz finalizować zakup nowych aut za pośrednictwem serwisu.

Start Amazon Autos realizowany jest we współpracy z marką Hyundai w 48 miastach na terenie Stanów Zjednoczonych, w tym w tak kluczowych lokalizacjach jak Atlanta, Boston, Chicago, Los Angeles czy Nowy Jork. Tym samym koncern realizuje zapowiedzi sprzed ponad roku, gdy ogłosił plany wejścia w segment sprzedaży aut online w drugiej połowie 2024 roku. Amazon informuje, iż już w 2025 roku zamierza rozszerzyć dostępność usługi na kolejne miasta oraz wprowadzić do swojej oferty dodatkowych producentów.

Pod względem funkcjonalności Amazon Autos ma działać bardzo podobnie do pozostałych usług w ekosystemie firmy. Użytkownicy otrzymają możliwość zawężenia wyszukiwania według parametrów takich jak model, wersja wyposażenia, kolor czy wybrane funkcje. Co istotne, proces zakupu nie ogranicza się do prostego wyboru pojazdu – platforma zapewnia także możliwość skorzystania z finansowania oraz podpisania dokumentów drogą elektroniczną. Gdy formalności będą dopełnione, kupujący będzie mógł umówić się na odbiór auta w wybranym salonie.

Amazon nie będzie sprzedawcą a jedynie pośrednikiem

Choć to Amazon zbudował platformę, formalnym sprzedawcą pozostanie dealer, który jest partnerem lokalnym. W chwili obecnej są to autoryzowane salony Hyundai, jednak w przyszłości dołączą kolejne marki. Amazon Autos zajmie się także obsługą transakcji związanych z odkupem używanego samochodu, co ułatwi konsumentom kompleksowe załatwienie wszystkich formalności w jednym miejscu.

Na rynku internetowej sprzedaży aut Amazon trafia do przestrzeni, w której funkcjonują już inne popularne podmioty, ale te serwisy specjalizują się głównie w sprzedaży samochodów używanych. Gigant e-commerce stawia na nowe modele, co wyróżnia go na tle konkurencji. Firma zapowiada również, iż w przyszłym roku wzbogaci ofertę o opcje leasingowe i inne rozwiązania finansowe.

Zarówno producenci, jak i klienci mogą dostrzec w tym ruchu wiele korzyści. Hyundai – i w przyszłości inni wytwórcy – zyskują dostęp do potężnego kanału dystrybucji, a konsumenci mogą liczyć na przejrzyste ceny, brak potrzeby negocjacji i wygodę przeprowadzenia całego procesu zakupu w jednym miejscu.

Idź do oryginalnego materiału