MG rozpycha się w Europie

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2024-03-26 20:00

Należąca do chińskiego koncernu SAIC marka MG odnotowała w 2023 r. trzycyfrowy wzrost zainteresowania w Europie. Jest obecnie najchętniej wybieraną na Starym Kontynencie marką z Państwa Środka, z ogromną przewagą nad konkurencją.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaki udział w europejskim rynku nowych aut ma obecnie MG
  • jakie europejskie rynki są dla marki najważniejsze i na jakich notuje dynamiczny wzrost
  • jak MG radzi sobie w Polsce i jakie ma plany na 2024 r.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

MG znalazło się wśród 20 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie w 2023 r. Na drogi Starego Kontynentu wyjechało ponad 221,8 tys. samochodów tej marki, o 105 proc. więcej niż rok wcześniej. Do MG należy już 1,8 proc. europejskiego rynku nowych aut. Z danych przedstawionych przez firmę Jato Dynamics wynika też, że MG sprzedaje w Europie więcej aut niż takie marki, jak: Suzuki, Mazda, Mini czy Cupra. Co znamienne — tylko ośmiu z trzydziestu dostępnych w Europie marek chińskich producentów zarejestrowało w minionym roku więcej niż 1 tys. aut, a 72 proc. zarejestrowanych miało logo MG.

Największym dla MG rynkiem w Europie jest Wielka Brytania — zarejestrowano tam 35 proc. wszystkich sprzedanych w Europie aut. Marka cieszy się rosnącą popularnością m.in. we Francji (+165 proc. r/r), Włoszech (+311 proc.) i w Hiszpanii (+321 proc.). W 2023 r. była 11. pod względem popularności marką w Wielkiej Brytanii, 18. we Francji, 15. w Hiszpanii i 21. we Włoszech. Model ZS awansował też na dziesiąte miejsce w rankingu najpopularniejszych SUV-ów segmentu B, a MG 4 był czwartym najczęściej rejestrowanym pojazdem elektrycznym W Europie.

MG zanotowało bardzo dynamiczny wzrost również na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej — w ogólnej liczbie rejestracji wzrost r/r sięgnął 679,7 proc. Marka zarejestrowała tu nieco ponad 8 tys. aut (o 7 tys. więcej niż rok wcześniej) i wkroczyła na dwa nowe rynki — grecki i polski.

Najlepsze wyniki w tym regionie pod względem udziału w unijnym rynku osiągnęły Słowenia i Chorwacja (po 1,7 proc.). Poza UE liderem została Albania z udziałem w rynku na poziomie 6,5 proc. W kategorii nowe pojazdy elektryczne (PHEV + EV) MG zanotowało w tym kraju wzrost o 416,3 proc., co oznacza udział w rynku na poziomie 9,8 proc. Najlepiej sprzedającym się modelem w regionie Europy Środkowej i Wschodniej był MG ZS (5,9 tys. sprzedanych aut).

MG jest też najbardziej popularną chińską marką w Polsce, mimo że jest obecna zaledwie od grudnia 2023 r. Na 553 zarejestrowane w styczniu i lutym 2024 r. chińskie auta aż 411 było jednym z modeli MG (75 proc.). Po dwóch miesiącach roku MG zajmuje 27. miejsce w rankingu najbardziej popularnych marek w naszym kraju. Oznacza to, że wyprzedza takie marki, jak np. Mitsubishi (398), Jeep (398) czy Fiat (353). Najpopularniejszym nad Wisłą modelem MG jest średniej wielkości SUV HS (od 103,8 tys. zł) — zarejestrowano ich 211. Drugi pod względem popularności — 144 rejestracje — jest mniejszy ZS (od niespełna 80 tys. zł), natomiast w pełni elektryczny MG4 (od 125,2 tys. zł) znalazł 46 nabywców.

W kwietniu marka będzie miała ponad 20 salonów, a na koniec 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć do 40. W nadchodzących miesiącach przewidziane jest otwarcie punktów sprzedaży MG w Rzeszowie, Katowicach, Częstochowie i Krakowie. Dodatkowo w Warszawie w centrum miasta zostanie otwarty reprezentacyjny salon — Show Room.