×
Subskrybuj newsletter
propertydesign.pl
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wola zyska nowe podziemne połączenie z Ochotą. Zaglądamy na budowę Warszawy Zachodniej

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • Opublikowano: 29 mar 2024 11:24
Wola zyska nowe podziemne połączenie z Ochotą. Zaglądamy na budowę Warszawy Zachodniej
Warszawa Zachodnia, fot. mat. pras. Budimex

Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebił ścianę w tunelu i tym samym połączył Wolę z Ochotą. Pasażerowie skorzystają z nowego połączenia w grudniu.

REKLAMA

  • Pasażerowie zyskują dogodne dojście do pociągów, a mieszkańcy nowe połączenie pomiędzy Wolą a Ochotą.
  • Na Warszawie Zachodniej wykonawca przebił ścianę w tunelu pod stacją i połączył się z wybudowaną częścią obiektu.
  • Nowe przejście podziemne będzie szersze i dłuższe, dzięki czemu będzie w nim miejsce na lokale usługowe, gastronomiczne, kasy i poczekalnie.
  • Tunel ma być dostępny dla pasażerów w grudniu.

Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebił ścianę w tunelu i tym samym połączył Wolę z Ochotą. Pasażerowie zyskają nowe, poszerzone dojście do wszystkich peronów. Przebudowany obiekt będzie także ułatwieniem dla mieszkańców, którzy sprawniej będą przemieszczali się między dwiema warszawskimi dzielnicami. Nowe przejście podziemne będzie szersze i dłuższe, dzięki czemu będzie w nim miejsce na lokale usługowe, gastronomiczne, kasy i poczekalnie.

Warszawa Zachodnia, fot. mat. pras. Budimex
Warszawa Zachodnia, fot. mat. pras. Budimex

Dla pasażerów tunel będzie dostępny w grudniu 2024 r., kiedy większość tej inwestycji będzie już się kończyła. Zakładam, że wtedy ten tunel zostanie uruchomiony - powiedział cytowany przez PAP prezes PKP PLK Piotr Wyborski.

Budowane są perony 1, 2 i 3, a nad nimi zadaszenie. Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy podróżni będą mogli skorzystać już ze wszystkich peronów. Gotowa jest konstrukcja nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej. W środku prowadzone są prace wykończeniowe.

Wykonawca przebił ścianę w tunelu pod stacją i połączył się z wybudowaną częścią obiektu. fot. Rafał Wilgusiak, mat. PKP PLK
Wykonawca przebił ścianę w tunelu pod stacją i połączył się z wybudowaną częścią obiektu. fot. Rafał Wilgusiak, mat. PKP PLK

W obrębie stacji układane są nowe tory i elementy sieci trakcyjnej. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ten docelowo będzie prowadzony z lokalnego centrum sterowania zlokalizowanego w nowym budynku stacji.

W ramach prac sukcesywnie sprawdzane są zainstalowane na stacji systemy bezpieczeństwa.

Na zmodernizowanych peronach 4-8 działają windy. Przed Wielkanocą planowane jest uruchomienie windy technicznej od strony Alei Jerozolimskich, co będzie ułatwieniem dla pasażerów z ciężkim bagażem, wózkami dziecięcymi i osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano w połowie 2024 r. Harmonogram zakończenia inwestycji i fazowanie prac zostały uzgodnione z wykonawcą i przewoźnikami.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA