REKLAMA

Grupa Kino Polska TV planuje nadal inwestować w kontent

2024-04-23 11:58
publikacja
2024-04-23 11:58

Grupa Kino Polska TV planuje nadal inwestować w kontent w związku z dużą konkurencją wśród kanałów telewizyjnych i platform streamingowych - poinformowała członkini zarządu Katarzyna Woźnicka, podczas telekonferencji dla mediów i analityków.

Grupa Kino Polska TV planuje nadal inwestować w kontent
Grupa Kino Polska TV planuje nadal inwestować w kontent
fot. Robert Gardziński / / FORUM

"Inwestujemy w kontent i dokonujemy inwestycji programowych. Warto zauważyć, że rynek kontentu jest wymagający od kilku lat, zarówno pod względem rosnących kosztów, jak i dostępności kontentu i konkurencji między kanałami i platformami streamingowymi. Musimy zapewnić dostępność tego atrakcyjnego kontentu dla naszych kanałów i konkurować nie tylko z kanałami telewizyjnymi, ale również z platformami streamingowymi. To jest główny cel i priorytet wydatków finansowych. Drugą kwestią są nakłady w rosnące koszty pracownicze " - powiedziała Woźnicka.

Dodała, że zarząd nie przedstawił jeszcze rekomendacji odnośnie wypłaty dywidendy za 2023 rok.

Grupa Kino Polska TV, która jest częścią SPI International i szerzej Grupy CANAL+, wypracowała w 2023 roku 51,9 mln zł zysku netto, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody z umów z klientami zwiększyły się w ubiegłym roku o 3,3 proc. do 294,2 mln zł, głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych.

Przychody z emisji zwiększyły się o 3,2 proc. rdr i stanowiły 51,2 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam zwiększyły się 0,2 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 36,4 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 103,4 mln zł (+5,9 proc. rdr) i stanowiły 35,1 proc. całkowitych przychodów grupy.

Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska oraz CEO SPI International, pozytywnie ocenia kondycję polskiego rynku reklamy telewizyjnej.

"Rynek reklamy w Polsce idzie w dobrym kierunku, rośnie. Mamy duże ambicje na następne miesiące. Można powiedzieć, że rynek jest optymistyczny dla nas" - podkreślił.

Dodał, że następuje pozytywna ewolucja na rynku reklamowym w postaci zmiany pomiaru widowni (out of home), która może przełożyć się na wzrost oglądalności.

Na koniec 2023 r. kanały Grupy Kino Polska osiągnęły łączny udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 2,55 proc., co oznacza spadek na poziomie 5,2 proc. w porównaniu z 2022 r. (SHR proc., All 16-59, live).

Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,17 proc., co oznacza spadek o 6,4 proc. rdr (SHR proc., All 16-59, live).

Oglądalność Zoom TV, drugiego kanału naziemnego Grupy, wzrosła o 6,6 proc. rdr, przez co kanał ten zyskał udział 0,65 proc. oglądalności (SHR proc., All 16-59, live).

Kanał Kino Polska wypracował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,40 proc. (-18,4 proc. rdr) (SHR proc., All 16-59, live), a Kino Polska Muzyka 0,06 proc. (SHR proc., All 16-59; live) (-25 proc. rdr). Udział Kino TV w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 0,26 proc. (SHR proc., All 16-59, live), co oznacza wzrost o 4 proc. rdr.

Według danych Grupy Publicis, wielkość rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku wyniosła 4,65 mld zł, co oznacza wzrost o 3,3 proc. rok do roku. (PAP Biznes)

epo/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Oferta na Wygodny Kredyt Gotówkowy od Santander Bank Polska | RRSO 11,22%

Oferta na Wygodny Kredyt Gotówkowy od Santander Bank Polska | RRSO 11,22%

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki