24.04.2024 / 14:51
StoryEditor

EPP przejmuje zarządzanie portfelem centrów handlowych, w których kotwicą są hipermarkety Auchan. Czy ta zmiana tchnie w obiekty nowego ducha?

Centrum handlowe M1 w Markach, podobnie jak wszystkie obiekty pod tym szyldem, będzie od 1 maja br. zarządzane przez EPP (fot. materiały prasowe)
1 maja br. EPP przejmuje od Metro Properties Polska zarządzanie dziewięcioma centrami handlowymi M1 oraz trzema Power Parkami. Do EPP dołączy też część dotychczasowych pracowników Metro Properties, w tym lokalne zespoły zarządzające wspomnianymi obiektami. Wydaje się, że ta zmiana oznacza rewolucję nie tylko dla pracowników.

Spółka EPP zapowiada, że planuje rozwój wszystkich 12 obiektów handlowych, których zarządzanie będzie od 1 maja br. w jej kompetencjach. W tym celu zamierza przeprowadzić w nich wiele zmian. 

Początek nowej ery dla M1?

– Naszym celem jest rozwój potencjału tych nieruchomości poprzez wzmacnianie ich oferty i wzbogacanie jej o nowych, atrakcyjnych najemców. Planujemy także rearanżację przestrzeni i modernizacje wynikające ze zmian w miksie najemców, wieku nieruchomości czy wymogów ESG – mówi Tomasz Trzósło, prezes EPP.

Na liście owych 12 obiektów znajduje się dziewięć regionalnych centrów handlowych M1 (zlokalizowanych w Markach, Czeladzi, Krakowie, Łodzi, Zabrzu, M1 Bytomiu, Częstochowie, Radomi i Poznaniu) oraz trzy Power Parki (w Kielcach, Olsztynie oraz Tychach). Większość z nich ma ugruntowaną pozycji na rynku, wynikającą z około 20- letniej historii. Wśród najemców tych obiektów są hipermarkety Auchan, a także placówki takich sieci takie jak MediaMarkt, Obi, TK Maxx, H&M czy C&A.

– M1 to popularna i świetnie rozpoznawalna marka centrów handlowych na polskim rynku, silnie zakorzeniona w świadomości klientów Polski centralnej i południowej, która rozpoczęła rok z imponującym 99,3 proc. poziomem najmu. W minionym roku odwiedziło je 35,5 mln klientów, a najemcy zanotowali wzrost obrotów. Power Parki to z kolei mocne, lokalne obiekty handlowe, towarzyszące klientom podczas codziennych zakupów – podkreśla Renata Kinde-Czyż, prezes Metro Properties.

Grupa Metro traci kawałek tortu

Przejęcie przez EPP zarządzania portfelem wspomnianych obiektów o łącznej powierzchni ponad 470 tys. mkw. jest konsekwencją ich nabycia. Do tej transakcji (uznawanej za największą w historii polskiego rynku nieruchomości komercyjnych) doszło kilka lata temu, a odbywała się ona w kilku etapach: pierwszy został zakończony w styczniu 2018 r., drugi w czerwcu 2019 r., a trzeci sfinalizowano w marcu 2021 r.

Wszystkie obiekty będące jej przedmiotem były objęte umową na zarządzanie (master lease) zawartą z Metro AG (a realizowaną przez wchodzącą w skład tej Grupy spółkę Metro Properties), która wygasa z końcem kwietnia 2024 r. W związku z jej zakończeniem, od 1 maja br. zarządzanie nieruchomościami przechodzi w ręce EPP. 

Przypomnijmy, że  EPP jest największym zarządcą centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu (GLA). Portfel, którym zarządzamy, obejmuje 29 obiektów tego typu. Wraz z sześcioma kompleksami biurowymi mają one wartość około 2,8 miliardów euro i powierzchni najmu przekraczającą milion metrów kwadratowych.

EPP należy do Redefine Properties, drugiego największego funduszu inwestującego w nieruchomości (REIT) notowanego na giełdzie w Johannesburgu.

13.05.2024 / 11:56
StoryEditor
LPP wciąż dostarcza produkty przez agentów zakupowych na rosyjski rynek. Co mówi o tym prezes spółki?
LPP wciąż dostarcza produkty przez agentów zakupowych na rosyjski rynek (fot. LPP)
LPP nadal dostarcza towary przez agentów zakupowych do Rosji. Jednak Marek Piechocki, prezes i założyciel grupy LPP, zapowiada na łamach "Rzeczpospolitej", że najprawdopodobniej do końca roku udział sprzedaży do agentów spadnie do zera. Podkreśla, że rosyjska spółka jest na etapie przejmowania ostatnich procesów. – Przyszły rok będzie, że tak powiem, zupełnie na czysto – zaznacza szef LPP.

Przypomnijmy, że spółka LPP, która zapewniała o wyjściu z rynku rosyjskiego, mierzy się z kryzysem wizerunkowym po opublikowaniu 15 marca raportu amerykańskiej wywiadowni Hinden...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.05.2024 / 18:17
StoryEditor
Koniec pompowania opakowań z przekąskami i płatkami powietrzem. Parlament Europejski mówi basta
Komisja Europejska chce nakazać producentem wprowadzania do sprzedaży opakowań produktów adekwatnych do zawartości, czyli maksymalnie wypełnionych, a nie nabitych powietrzem (fot. Shutterstock) 
Parlament Europejski, w ramach tzw. Zielonego Ładu podjął wiele decyzji, które w istotny sposób wpłyną na rynek FMCG. Jedną z nich jest obowiązek umieszczania produktów w opakowaniach adekwatnych do ich zawartości. Co to oznacza w praktyce?

Regulacje Parlamentu Europejskiego wprowadzane w ramach tzw. Zielonego Ładu mają co do zasady przyczynić się do zredukowania ilości śmieci z tworzyw sztucznych i ograniczyć ich ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. maj 2024 18:53