02.05.2024 / 09:13
StoryEditor

Walmart z największą inwestycją w private label od 20 lat. Chce się przypodobać młodszym konsumentom

Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)fot. Mat. Prasowe
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - nowa marka własna sieci Walmart (fot. mat. prasowe)
Bettergoods - tak nazywa się nowa marka własna największego detalisty świata, czyli amerykańskiej sieci Walmart. Do jesieni pod tym brandem sprzedawanych będzie nawet 300 produktów z rozmaitych kategorii spożywczych.

Walmart twierdzi, że to jej największa inwestycja w rozbudowę portfolio private label od 20 lat. Z logo Bettergoods wylądują na półkach sklepowych takie produkty, jak m.in. mrożonki, produkty nabiałowe, napoje, przekąski, lody, czekolada, makarony, zupa czy kawa.

- Dzisiejsi klienci oczekują więcej od kupowanych przez siebie marek prywatnych. Chcą niedrogich produktów wysokiej jakości, które poprawią ich ogólne wrażenia kulinarne. Wprowadzenie na rynek Bettergoods w znaczący sposób zaspokaja tę potrzebę klientów - mówi Scott Morris, starszy wiceprezes ds. spożywczych marek prywatnych w Walmarcie.

Walmart chce się przypodobać młodym klientom

Walmart zapowiada, że Bettergoods nie będzie "zwykłą" marką własną. Nowy brand ma pozwolić na "poszerzanie kulinarnych horyzontów", oferować klientom "ekscytujące smaki". W obrębie nowej marki Walmart wyróżnia trzy typy produktów: "doświadczenia kulinarne", produkty roślinne oraz "wyprodukowano bez".

Produkty Bettergoods klienci będą kosztować od mniej niż 2 dolarów do niespełna 15 dolarów. Cena większości spośród 300 produktów nie przekroczy 5 dolarów.

Amerykańskie media uważają, że poprzez stworzenie Bettergoods Walmart chce przyciągnąć więcej młodych klientów, którzy nie są lojalni wobec marek spożywczych.

Private label coraz ważniejsze w USA

AP podaje za firmą Circana, że w ubiegłym roku marki własne/prywatne odpowiadały za niemal 26 proc. sprzedaży wolumenowej na amerykańskim rynku FMCG. Rok wcześniej udział wynosił 24,7 proc.

Przypomnijmy, że według McKinsey & Company w Polsce marki własne w 2023 r. stanowiły 23 proc. wartości (nie wolumenu) sprzedaży żywności w Polsce. Był to wzrost o 19 p.proc. względem 2022 r.

Według Consumer Panel Services GfK udział wartościowy marek własnych w polskim rynku dóbr szybkozbywalnych wyniósł 22,6 proc. wobec 21,3 proc. w 2022 r. natomiast w ujęciu wolumenowym marki własne odpowiadają już za 28,9 proc. rynku dóbr FMCG w Polsce (wzrost w rok o 2,7 p.proc.). To więcej niż w USA.

23.05.2024 / 09:10
StoryEditor
Ruszyły kontrole rynków hurtowych w całej Polsce. Niebawem obejmą one także sieci handlowe
Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
– W całym kraju ruszyły kontrole rynków hurtowych. Niebawem kontrole rozpoczną się w sieciach handlowych. Musimy zapewnić równe, zdrowe zasady konkurencji – powiedział wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak na spotkaniu przedstawicielami inspekcji, które kontrolują żywność oraz z przedstawicielami rynków hurtowych i sieci handlowych, które odbyło się 22 maja.

Jak wskazuje Michał Kołodziejczak "na rynkach hurtowych, w sklepach, w całym kraju sprawdzamy, czy nasze polskie ziemniaki nie są podrabiane przez ziemniaki, które przyjeżdżają ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.05.2024 / 08:01
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Żabka, Lidl, Kołodziejczak, E.Leclerc, Allegro, Erli, Pepco, Intermarche, dobra luksusowe
TOP 10 tygodnia (fot. Wiadomoscihandlowe.pl)
Mijający tydzień w handlu to informacje o zwolnieniach grupowych w E.Leclerc. W sieciach handlowych zaczęła się wielka kontrola IJHARS-u, Żabka została siecią fast-food, a Lidl przyspiesza z rozwojem nowego projektu.

E.Leclerc ogłasza zwolnienia grupowe i zamyka dwa sklepy. Strata sięga niemal miliona złotych

Francuska sieć ogłosiła, że zamknie sklepy w Kędzierzynie-Koźlu oraz Malborku. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. maj 2024 11:50