Partnerzy serwisu:
Biznes i przemysł

Lepszy sposób na trwalsze i tańsze drogi?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Qemetica

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
fot. Łukasz Jóźwiak/GDDKiA
Nieutwardzone drogi i place od lat stanowią problem – ich utrzymanie jest kosztowne, a pył unoszący się nad trasami negatywnie wpływa na komfort życia mieszkańców. Qemetica proponuje innowacyjne rozwiązanie – chlorek wapnia, który skutecznie redukuje pylenie, przedłuża trwałość nawierzchni i obniża koszty konserwacji.

Pylenie to nie tylko kwestia estetyki, ale i realny problem – dla zdrowia, środowiska i budżetu samorządów. Czy można temu zaradzić? Okazuje się, że tak, i to w sposób, który już od lat sprawdza się w innych krajach.

Pylenie szkodliwe dla auta i człowieka

Qemetica zwraca uwagę, że nieutwardzone drogi czy parkingi to nie tylko problem estetyczny, ale również ekonomiczny, ponieważ wiąże się z dużymi kosztami.

Również sam pył jest negatywny dla człowieka i zmniejsza jego komfort. Między innymi osadza się na budynkach i pojazdach, ale też dostaje się do wnętrz, co wymusza na nas konieczność sprzątania czy konserwacji wentylacji.

Wyzwanie jest natomiast szerokie, ponieważ wedle niektórych statystyk, każdy samochód poruszający się po szutrowej drodze może powodować utratę nawet ponad 600 kg materiału wierzchniego na kilometr rocznie, co wymaga natomiast regularnego uzupełniania ubytków.

Chlorek wapnia metodą na lepsze drogi

Rozwiązaniem na te problemy ma być chlorek wapnia, który już teraz stoją m.in. kraje skandynawskie, ale też Kanada czy USA.

– Chlorek wapnia to rozwiązanie pozwalające optymalizować wydatki na infrastrukturę drogową przy jednoczesnym zapewnieniu większego komfortu życia mieszkańców. Jest bardziej efektywny niż tradycyjne metody redukcji pyłu, takie jak stosowanie emulsji olejowych czy wody – mówi Hanna Giszter, dyrektor sprzedaży w Business Unit Soda w Grupie Qemetica.

Jak wylicza firma, chlorek wapnia nie tylko redukuje pylenie czy kurz i ogranicza powstawanie kolein, ale też pozwala na oszczędność na konserwacji nawet do 80 procent oraz na mniejsze zużycie sprzętu i robocizny o połowę, a sam okres między remontami dróg wydłuża nawet o 10 lat.

Dodatkowo chlorek wapnia sprawdza się w okresie zimowym, ponieważ działa dłużej od soli drogowej w temperaturach poniżej -6 stopni Celsjusza.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Inwestycje na istniejących drogach za miliard złotych

Drogi i autostrady

Inwestycje na istniejących drogach za miliard złotych

Damian Kelman 17 stycznia 2025

Koniec popowodziowych odbudów DW-392 i DW-416

Drogi i autostrady

Koniec popowodziowych odbudów DW-392 i DW-416

Kasper Fiszer 05 grudnia 2024

Małopolska: DK nr 28 w Kasinie Wielkiej znów przejezdna

Drogi i autostrady

Małopolska: Zakończono palowanie osuwiska w Kasinie Wielkiej

Drogi i autostrady

W Rybniku będą chronić drzewa przed solą

Drogi i autostrady

W Rybniku będą chronić drzewa przed solą

Redakcja/inf. pras. 16 grudnia 2018

Drogowa sól szkodzi! Ale co w zamian?

Drogi i autostrady

Drogowa sól szkodzi! Ale co w zamian?

Agnieszka Serbeńska 30 grudnia 2015

Zobacz również:

Inwestycje na istniejących drogach za miliard złotych

Drogi i autostrady

Inwestycje na istniejących drogach za miliard złotych

Damian Kelman 17 stycznia 2025

Koniec popowodziowych odbudów DW-392 i DW-416

Drogi i autostrady

Koniec popowodziowych odbudów DW-392 i DW-416

Kasper Fiszer 05 grudnia 2024

Małopolska: DK nr 28 w Kasinie Wielkiej znów przejezdna

Drogi i autostrady

Małopolska: Zakończono palowanie osuwiska w Kasinie Wielkiej

Drogi i autostrady

W Rybniku będą chronić drzewa przed solą

Drogi i autostrady

W Rybniku będą chronić drzewa przed solą

Redakcja/inf. pras. 16 grudnia 2018

Drogowa sól szkodzi! Ale co w zamian?

Drogi i autostrady

Drogowa sól szkodzi! Ale co w zamian?

Agnieszka Serbeńska 30 grudnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5