Ile kosztują zestawy naprawcze do silnika Ursusa C-360?

6 godzin temu

Choć Ursus C-360 lata świetności ma już za sobą, model ten przez cały czas bardzo często można spotkać na polskich polach czy podwórkach. Ciągniki te niekiedy wymagają już remontów silników, sprawdzamy zatem, ile kosztują zestawy naprawcze do C-360 i C-362.

Ze względu na dużą popularność popularnej “sześćdziesiątki” rynek części zamiennych jest dobrze rozwinięty. Ta, powiedzmy to wprost, jedna z legend polskiej wsi (pomijamy tutaj model 3P), napędzana była 4-cylindrowym silnikiem o oznaczeniu S-4003 o pojemności 3120 cm sześciennych i mocy 52 KM osiąganej przy 2200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 190 Nm dostępny był przy 1500 obr./min.

Małe zestawy naprawcze do C-360

Ceny zestawów naprawczych na jeden cylinder zawierające tuleję, tłok, komplet pierścieni, sworzeń tłoka, potrzebne o-ringi i segery wahają się od ok. 300 do ponad 400 zł. kilka ponad 300 zł zapłacimy za zestaw Andorii (1228 zł brutto za zestaw na cały silnik). Nieco więcej będą kosztowały zestawy Mahle – 325 zł/1300 zł/komplet czy zestawy sygnowane oryginalnym logiem Ursusa – odpowiednio ok. 340/1360 zł. Najwięcej przyjdzie nam zapłacić za zestaw dostarczany przez Zetora – odpowiednio 417/1668 zł brutto.

Duże zestawy naprawcze do C-360

Jeżeli potrzebujemy dużego zestawu naprawczego do C-360 z częściami sygnowanymi logiem Mahle lub Ursusa, zawierającego poza wspomnianymi elementami dodatkowo wał korbowy, korbowody, zestaw panewek, półpierścieni wału korbowego i uszczelek silnika, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 5,5 tys. zł, zaś o ile dodamy do tego kompletną głowicę x4, kwota wyniesie już ok. 8 tys. zł.

Da się taniej, ale czy lepiej?

Oczywiście znajdziemy też o wiele tańsze zestawy, które (w porównaniu do ww. zestawu nie zawierają wału korbowego i korbowodów, ale za to mają wtryski) kosztują ok. 2,5 tys. zł, jednak ich pochodzenie owiane jest mgiełką tajemnicy.

Komplet panewek głównych do C-360 to koszt zwykle od 170-180 do ok. 220 zł, a za pompę oleju trzeba zapłacić od ok. 300 do ok. 380 zł/szt. Duży rozstrzał cenowy występuje w przypadku głowic; za 1 szt. kompletną (sprężyny, zawory) zapłacimy od 300 zł do choćby ponad 600 w przypadku oryginału. Blok silnika to koszt rzędu 6-8 tys. złotych.

Idź do oryginalnego materiału