Nowa przekładnia i najniższe spalanie w swojej klasie. Steyr Impuls debiutuje na Agritechnice 2025

2 godzin temu

Podczas targów Agritechnica 2025 marka Seyr zaprezentowała zupełnie nową gamę ciągników Impuls, obejmującą trzy modele od 170 do 200 KM. Nowe konstrukcje przynoszą istotne zmiany w zakresie przekładni, komfortu i osiągów – od nowej, półautomatycznej skrzyni S-Control 8, po całkowicie przeprojektowaną kabinę i oś przednią.

Działo się w tym roku na hali opanowanej na Agritechnice przez koncern CNH. New Holland zaprezentował m.in. nową Serię 7 i limitowaną wersję ciągnika Fiat, Case IH Optuma, zaś Steyr pochwalił się nowymi Cervusem i Impulsem właśnie. Teraz o tym ostatnim.

Nowa gama Impuls – większa moc i nowe przekładnie

Nowe ciągniki Steyr Impuls CVT 6170, 6180 i 6200 to kolejna generacja średnich modeli marki, które pojawią się w sprzedaży w 2026 roku. Oprócz znanej przekładni bezstopniowej CVT, klienci zyskają alternatywę w postaci półautomatycznej przekładni 24×24 S-Control 8 semi-powershift.

Steyr Impuls w polu, fot. materiały prasowe

Nowe modele oferują wyższe moce znamionowe – 170, 180 i 200 KM – a topowa wersja Impuls 6200 S-Control 8 osiągnęła w testach DLG zużycie paliwa na poziomie 243 g/kWh, co jest, jak deklaruje producent, najniższym wynikiem w klasie.

Większy komfort jazdy i nowa przednia oś

Jedną z głównych zmian jest zupełnie nowa przednia oś, dostępna w wersji standardowej lub wzmocnionej. Obie korzystają z nowego układu amortyzacji, który jeszcze skuteczniej tłumi wstrząsy i poprawia stabilność ciągnika.

Zastosowanie podwójnych akumulatorów hydraulicznych zwiększa skuteczność tłumienia drgań, a opcjonalna kontrola przechyłu stabilizuje pojazd podczas transportu. Zmieniony wspornik osi i nowy kształt maski pozwoliły zmniejszyć promień skrętu do 11,4 m, co ułatwia manewrowanie na uwrociach. Ulepszony układ hamulcowy wymaga mniejszej siły nacisku na pedał, co przekłada się na płynniejsze hamowanie.

Zaledwie 68 dBA w kabinie

W nowym wnętrzu kabiny poziom hałasu spada do 68 dBA. Operator zyskuje nowy terminal dotykowy Steyr Infomat 1200, zintegrowany z przeprojektowanym podłokietnikiem, który umożliwia prostszą i bardziej intuicyjną obsługę.

Kabina jest przestronna i cicha; poziom hałasu to zaledwie 68 decybeli, fot. mw

Ciągniki Impuls są w pełni zintegrowane z platformą Steyr FieldOps, umożliwiającą zdalny dostęp do danych maszyn i pól. Wśród usprawnień zewnętrznych znalazły się także zintegrowane światła LED, nowe stopnie wejściowe i szersze drzwi kabiny.

Większa wydajność z narzędziami

Nowa seria Impuls ma teraz dopuszczalną masę całkowitą 13 500 kg, co pozwala na “powieszenie” na Impulsie do 5500 kg. Z tyłu zastosowano nowe zawory hydrauliczne ułatwiające podłączanie przewodów, a pompa hydrauliczna ma wyższą wydajność wynoszącą teraz 170 l/min. Ulepszony tylny TUZ ma większą nośność, a nowa konstrukcja przedniego WOM z mokrym sprzęgłem poprawia trwałość podzespołu.

Nowa seria Impuls będzie dostępna na rynku od 2026 roku.

Opr. mw, źródło: Steyr

Idź do oryginalnego materiału