- W woj. opolskim powódź uszkodziła 17 mostów i 18 wiaduktów
- Przywrócono przejezdność 26 odcinkach lokalnych tras kolejowych
- Zespoły diagnostyczne oceniają stan obiektów i torów, trwa szacowanie strat
Ostatnie prace na szlaku z Głuchołazów do granicy z Czechami
Po powodzi na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie PKP PLK gwałtownie przywróciły przejezdność na 26 odcinkach lokalnych tras kolejowych. Do końca tygodnia udrożniony zostanie szlak między Głuchołazami a granicą z Czechami (Mikulovice).
Nawalne deszcze spowodowały katastrofalną powódź, która na tym odcinku wyrządziła duże szkody. Odbudowano już warstwę podtorza, ułożono szyny i podkłady. Podbijarka, specjalistyczna maszyna, reguluje tor, by zapewnić bezpieczny przejazd pociągów.
Prace są prowadzone w ramach zadania „Usuwanie skutków powodzi, awaryjne roboty remontowo-budowlane oraz roboty konserwacyjno-remontowe w zakresie infrastruktury drogowej”. Podobne roboty w woj. opolskim zrealizowano już na odcinkach linii kolejowych Nowy Świętów–Prudnik oraz Otmuchów–Paczków. Przywrócono też ruch pociągów na szlaku podsudeckim łączącym Legnicę z Katowicami. Wartość tych prac to 3 mln zł.
Uszkodzone mosty i wiadukty
W woj. opolskim w wyniku powodzi zostało uszkodzonych 17 mostów i 18 wiaduktów (m.in. w gminach Głogówek, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Lewin Brzeski, Ligota Wielka, Głuchołazy i Pomianów Dolny). Przeprawy znajdują się na trasach Katowice–Nysa–Legnica, Wrocław–Opole oraz Głuchołazy–granica państwa. niedługo będą naprawiane trzy obiekty w Lewinie Brzeskim, Dzierżysławicach oraz Głuchołazach. Nie zakłócą ruchu pociągów.
Woda powodziowa uszkodziła także urządzenia sterowania ruchem kolejowym, m.in. na odcinkach Łambinowice – Nysa, Nowy Świętów – Nysa, a także nastawnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku i Piławie Górnej. w tej chwili realizowane są prace nad usunięciem skutków powodzi na stacji Otmuchów.
Utrzymanie ruchu na ważnej magistrali kolejowej
Podczas powodzi zdołano utrzymać przejezdność magistrali łączącej województwa dolnośląskie, opolskie i małopolskie. Stałe zabezpieczenie mostu w Lewinie Brzeskim nad Nysą Kłodzką i usuwanie przeszkód naniesionych przez żywioł na tory zapewniło przejezdność międzynarodowej linii kolejowej.
Trwa szacowanie strat powodziowych. Zespoły diagnostyczne oceniają obiekty inżynieryjne i tory, aby określić ich aktualne parametry.
Przeczytaj także: Powódź. Największe straty są w obiektach hydrotechnicznych. I stale rosną