Black Weekend na stałe wpisał się w kalendarz największych zakupowych wydarzeń w Polsce. W tym czasie Polacy szczególnie cenią sobie szybkość i bezpieczeństwo transakcji, dlatego chętnie wybierają płatności BLIKIEM – zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. W tym roku, między piątkiem 28 listopada a poniedziałkiem 1 grudnia użytkownicy BLIKA wykonali łącznie blisko 30 mln transakcji o wartości niemal 5 mld zł.

W sam Black Friday klienci zapłacili BLIKIEM ponad 8 mln razy, wydając prawie 1,5 mld zł – o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. W kolejnych dniach weekendu użytkownicy wykonali dzięki BLIKA odpowiednio 6,7 mln transakcji w sobotę oraz 6,3 mln w niedzielę. Rekord padł jednak w Cyber Monday – tego dnia, łącznie, w kanałach online i stacjonarnych punktach sprzedaży, zrealizowano aż 8,6 mln transakcji BLIKIEM.
Ponad 2/3 zakupów w internecie
Największą część operacji tradycyjnie stanowiły płatności w e-commerce – było ich 20,9 mln o wartości 3,7 mld zł. Kulminacyjnym momentem okazał się Cyber Monday, 1 grudnia 2025 r., kiedy to liczba płatności BLIKIEM realizowanych online sięgnęła niemal 5,9 mln.
Stacjonarnie podczas Black Friday
Black Weekend 2025 ponownie potwierdził mocną pozycję BLIKA także w sklepach stacjonarnych. Od 28 do 1 grudnia użytkownicy zrealizowali przy terminalach POS ponad 7,3 mln transakcji, znacząco przebijając wynik sprzed roku. Ponad połowa tych płatności (3,8 mln) została opłacona dzięki kodu BLIK, co potwierdza utrzymujące się zainteresowanie tą metodą płatności również w sklepach stacjonarnych. Zwiększyła się także wartość zakupów stacjonarnych, która w tym roku osiągnęła prawie 500 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Podobnie jak w ubiegłym roku najwięcej transakcji w sklepach stacjonarnych odnotowano w Warszawie (ponad 400 tys. operacji), w Krakowie (prawie 160 tys.) i we Wrocławiu (ponad 155 tys.). Tuż za nimi uplasował się Poznań, który kolejny raz wyprzedził Łódź, w obu tych miastach zrealizowano ponad 125 tysięcy płatności.
Black Weekend to czas, w którym konsumenci szczególną uwagę zwracają na wygodę i bezpieczeństwo swoich płatności. Wyniki opublikowanych przed tygodniem badań DXC pokazują, iż uwzględniając właśnie te aspekty aż 63 proc. ankietowanych, korzystając z ofert związanych z Black Friday, wybiera płatności BLIKIEM. Wysoką popularność tej metody płatności potwierdza także analiza tegorocznych wyników transakcyjnych „Czarnego Weekendu” – rosnąca aktywność zakupowa Polaków przełożyła się na rekordowe wyniki BLIKA.

1 godzina temu
















