Remonty mostów i wiaduktów na linii Wrocław–Jelenia Góra

3 miesięcy temu

Linię kolejową Wrocław–Jelenia Góra na Dolnym Śląsku dziennie pokonuje kilkadziesiąt pociągów. Przejeżdżają przez mosty, wiadukty i przejazdy kolejowo-drogowe. Ze względu na stan tych obiektów zaplanowano ich remonty. Prace obejmą dwa mosty kolejowe w pętli rzeki Bóbr w Kotlinie Marciszowskiej między Sędzisławem a Marciszowem (przeprawy liczą ponad 130 lat). Zostaną odnowione, wzmocnione i zabezpieczone stalowe konstrukcje. Podobne roboty będą zrealizowane na filarach i przyczółkach.

Przebudowane zostaną dwa wałbrzyskie wiadukty nad ulicami Gdyńskiej i Stanisława Moniuszki, a dwa kolejne (przy stacji Wałbrzych Fabryczny i nad ul. 1-go Maja) będą gruntownie wyremontowane. Najstarszy, kamienny wiadukt nad ul. Moniuszko, otwarto w 1860 r.

Modernizację przejdzie osiem przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowanie w Wałbrzychu z ul. Gwarków zyska nowe rogatki i sygnalizatory. Jezdnie i chodniki zostaną wyremontowane, pojawi się oświetlenie LED. Podobne prace dotyczą też pozostałych siedmiu.

Dojdzie też do remontu torów i sieci trakcyjnej na odcinku Wałbrzych Fabryczny–Sędzisław (7 km). Po zakończeniu realizacji zadania prędkość maksymalna pociągów wzrośnie do 100–120 km/godz. Możliwe będą przewozy cięższych ładunków, m.in. kamienia z dolnośląskich kopalni.

Wykonawcą projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław Świebodzki–Jelenia Góra–prace na szlaku Marciszów–Sędzisław, Wałbrzych Miasto–Wałbrzych Fabryczny oraz na obiektach inżynieryjnych” jest firma Porr. Czas realizacji to 26 miesięcy.

Przeczytaj także: Rail Baltica: otwarto ostatni wiadukt nad linią Czyżew–Białystok

Idź do oryginalnego materiału