W nocy z niedzieli na poniedziałek Tramwaje Warszawskie sprawdzały sieć trakcyjną i wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniu Spacerowej, Gagarina i Belwederskiej. To dopiero początek licznych testów, jakie musi przejść nowo budowana infrastruktura tramwaju do Wilanowa.
Najpierw na ul. Spacerową, Belwederską i Gagarina wjechał wóz pomiarowy. Jego zadaniem było sprawdzenie poprawności montażu i naciągu sieci trakcyjnej nad nowymi torami.
Po udanych przejazdach wagonu sieciowego tramwajarze przeszli do zasadniczych testów nowych zwrotnic, z wykorzystaniem dwóch Hyundaiów. Sprawdzali prawidłowość działania systemów sterowania rozjazdami, w tym przede wszystkim, czy zwrotnice nie przestawiają się pod jadącym bądź stojącym tramwajem (tzw. podcinanie). W sumie plan zakładał ponad 20 różnych scenariuszy ruchowych.
To na razie początek prób na nowej trasie wzdłuż Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – ze szczególnym uwzględnieniem krańca przy Branickiego. Wykonawca podtrzymuje deklarację, iż uruchomienie tramwajów z pasażerami do Miasteczka Wilanów będzie możliwe na przełomie października i listopada 2024 r. Tramwaja Warszawskie zakładają, iż większość przejazdów próbnych – już po całej trasie – będą mogli przeprowadzić w II połowie miesiąca.
Trasa, która zostanie uruchomiona, będzie liczyła 6,5 km. W ostatnich kilku dekadach nie otwierano tak długich odcinków. Licząc z Kasprzaka i Gagarina, w tym roku oddane zostanie ponad 10 km nowych torowiska.
Źródło: Tramwaje Warszawskie