Klienci ubezpieczeni w UNIQA mogą zgłaszać szkody komunikacyjne dzięki usługi mStłuczka, dostępnej w aplikacji mObywatel. Od momentu uruchomienia tej usługi, UNIQA zarejestrowała już 100 szkód zgłoszonych tym kanałem. Od 1 września br. najważniejsze formalności po zdarzeniu drogowym, czyli spisanie oświadczenia i zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi, można załatwić przez aplikację mObywatel.
– Dzięki tej usłudze można zgłosić szkodę w kilka minut, bez zbędnych formalności i stresu związanego z papierową dokumentacją. Dla UNIQA to także znaczące usprawnienie – automatyczne przekazywanie kompletnych, zweryfikowanych danych z aplikacji pozwala nam szybciej rejestrować szkody i ogranicza ryzyko błędów jakie pojawiały się przy spisywaniu oświadczenia w emocjach tuż po stłuczce – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń w UNIQA.
Aplikacja mStłuczka umożliwia sporządzenie wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym, dołączenie zdjęć z miejsca kolizji a następnie, jednym kliknięciem, zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi. Wszystkie dane są automatycznie pobierane z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza obsługę sprawy. Zgłoszenie trafia bezpośrednio do UNIQA, co znacznie przyspiesza cały proces.
– Zarejestrowaliśmy już 100 zgłoszeń tym kanałem. Widzimy, iż nasi klienci bardzo gwałtownie przekonali się do nowego rozwiązania. Skorzystanie z mStłuczki jest intuicyjne, szybkie i w pełni cyfrowe. Wykorzystanie tej opcji przekłada się również na skrócenie czasu obsługi szkody – mówi Aneta Rządkowska, dyrektorka Departamentu Obsługi Szkód w UNIQA.
Aplikacja mStłuczka dostępna jest dla wszystkich użytkowników mObywatela. Kierowcy mogą sporządzić oświadczenie, jeżeli obie strony mają aplikację mObywatel i są zgodne, kto jest sprawcą, a kto poszkodowanym. Z rozwiązania mogą skorzystać kierowcy, których pojazdy są zarejestrowane w Polsce, a w wyniku kolizji uszkodzone zostały wyłącznie pojazdy i nikt nie odniósł obrażeń.
Źródło: UNIQA Polska