11 bit studios miało 6,89 mln zł zysku netto, 16,98 mln zł straty EBITDA w 2024

5 dni temu

11 bit studios odnotowało 6,89 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 0,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 2,84 mln zł wobec 7,59 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 16,98 mln zł wobec 11,76 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 140,55 mln zł wobec 52,27 mln zł rok wcześniej.

Skokowy wzrost przychodów 11 bit studios w 2024 roku to zasługa premier, które miały miejsce w tym okresie, na czele z „Frostpunkiem 2, wskazała spółka.

„Do końca grudnia sprzedaliśmy 592 tys. kopii tej gry, co przełożyło się na 69,73 mln zł przychodów” – powiedział prezes Przemysław Marszał, cytowany w komunikacie.

„Cały czas w 2024 roku bardzo dobrze sprzedawały się też starsze tytuły, czyli 'Frostpunk’ i 'This War of Mine’. Obie produkcje odpowiadały za 35,75 mln zł przychodów, czyli 13,7% więcej niż w 2023 r.” – czytamy w komunikacie.

Marszał zwraca uwagę, iż w ramach wydawnictwa spółka w 2024 roku wypuściła trzy kolejne produkcje.

„Sprzedaż produkcji tworzonych przez naszych partnerów, zewnętrzne studia deweloperskie, odpowiadała za 26%, czyli 36,54 mln zł przychodów 11 bit studios w tym okresie – dodał prezes.

W 2024 roku strata operacyjna wyniosła blisko 2,84 mln zł, ale zysk netto, z powodu zawiązania aktywa na podatek odroczony, 6,9 mln zł.

„Liczyliśmy na dużo, dużo więcej, ale w grudniu zdecydowaliśmy o zamknięciu produkcji gry o kodowej nazwie 'Projekt 8, co skutkowało niegotówkowym odpisem w wysokości 48,42 mln zł. Pogarszające się otoczenie rynkowe dla tego typu gier, przedłużająca się produkcja i rosnące koszty sprawiły, iż perspektywy osiągnięcia pozytywnej stopy zwrotu z tej inwestycji zmalały do zera” – tłumaczył Marszał.

Podobnie niegotówkowy charakter miały odpisy na utratę wartości aktywów – gier z wydawnictwa: „The Thaumaturge” i „Creatures of Ava”.

„Obie produkcje zadebiutowały w 2024 roku ale nie podbiły serc fanów, w przeciwieństwie do 'Indiki’, która gwałtownie zaczęła zarabiać na siebie” – wskazał prezes.

Skala odpisów z tego tytułu sięgnęła 18,34 mln zł. Podsumowując tę listę one-off’ów, ich wpływ na wynik netto 11 bit studios wyniósł blisko minus 67,4 mln zł. Z kolei pozytywna dla wyniku spółki była kilkumilionowa korekcie kosztów rezerw tworzonych na poczet programu motywacyjnego na lata 2021-2025, który funkcjonuje w spółce. Zmiana metody amortyzacji „Frostpunk 2” na degresywną skutkowała, iż koszt amortyzacji tego tytułu w 2024 roku przekroczył 12,5 mln zł. Gdyby spółka pozostała przy amortyzacji liniowej, koszt amortyzacji „Frostpunka 2 w 2024 roku wyniósłby nieco ponad 3 mln zł, wymieniono w materiale.

„Z całą pewnością, 2024 rok był dla nas rokiem ciężkiej pracy, olbrzymich wyzwań i trudnych decyzji biznesowych. Był to rok sukcesów, z których byliśmy dumni. Ponieśliśmy też porażki, z których, o czym jesteśmy przekonani, wyciągnęliśmy wnioski. Wchodzimy w kolejny rok, który w co mocno wierzymy, będzie dla nas dużo lepszy, zarówno operacyjnie jak i finansowo” – skomentował Marszał.

Liczy on, iż dodawane do gry nowe treści i mechaniki poprawią oceny, które wystawiają „Frostpunkowi 2” fani. Podtrzymuje, iż już za kilka miesięcy w grę będą też mogli zagrać gracze konsolowi.

„Intensywnie przygotowujemy się też do zaplanowanej na 13 czerwca 2025 roku premiery 'The Alters’, czyli gry którą tworzy nasz wewnętrzny zespół deweloperski” – wskazał też prezes.

11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk” 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału