11 oferentów w przetargu PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 8. Budżet przekracza 1 mld zł

3 godzin temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym pn. „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-1 Skarżysko-Kamienna – Łączna (od km 142,820 do km 161,810)” oraz „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-2 Łączna (bez stacji) – Tumlin (od km 161,810 do km 175,001)” w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, etap 1: Skarżysko-Kamienna – Tumlin”. Zainteresowanie realizacją inwestycji współfinansowanej ze środków Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej wyraziło aż 11 przedsiębiorstw i konsorcjów, w tym czołowe firmy z segmentu infrastruktury kolejowej.

Projekt realizowany będzie w formule „projektuj i buduj”, co oznacza, iż wybrany wykonawca odpowiada zarówno za przygotowanie dokumentacji projektowej, jak i realizację robót budowlanych. Budżet, jaki przewidział zamawiający na tę inwestycję, wynosi 1,016 mld zł brutto. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena – 100%.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Strabag sp. z o.o.983 300 247,18
2.Konsorcjum firm:
– PORR SA (lider)
– Trakcja System sp. z o.o.
855 895 500,00
3.Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa sp. z o.o. (PNUIK)834 111 027,10
4.Trakcja SA965 764 739,29
5.Konsorcjum firm:
– Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o. (lider)
– Aldesa Construcciones SA
– COALVI SA
– CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTIO CORPORATION
987 156 461,98
6.Konsorcjum firm:
– RAJBUD Sp. z o.o. (lider)
– PGE Energetyka Kolejowa SA
– SARINŻ sp. z o.o.
1 128 333 641,94
7.Konsorcjum firm:
– Nowak Mosty sp. z o.o. (lider)
– KZN RAIL sp. z o.o.
– Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „Tor” sp. z o.o.
– Art In Energy sp. z o.o.
1 073 379 747,45
8.Konsorcjum firm:
– Budimex SA
– Budimex Kolejnictwo SA
939 861 335,55
9.ZUE SA847 449 841,91
10.Konsorcjum firm:
– MIRBUD SA
– Torpol SA
963 372 504,32
11.Konsorcjum firm:
– Swietelsky Rail Polska sp. z o.o. (lider)
– Track Tec Construction sp. z o.o.
974 856 452,25

Najkorzystniejszą cenowo propozycję, opiewającą na 834,11 mln zł brutto, przedstawił PNUIK. Tuż za nim uplasowało się konsorcjum firm PORR SA (lider) i Trakcja System z ofertą na poziomie 855,90 mln zł brutto. Warto odnotować również obecność międzynarodowego konsorcjum pod przewodnictwem Aldesa Construcciones Polska, w którego skład wchodzi Aldesa Construcciones SA, COALVI SA oraz China Civil Engineering Construction Corporation.

O inwestycji PKP PLK

Zakres prac w ramach inwestycji PKP PLK obejmuje kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej, w tym przebudowę nawierzchni torowej i podtorza, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), systemów telekomunikacyjnych oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca zajmie się również przebudową obiektów inżynieryjnych, peronów, przejść oraz przejazdów kolejowych.

Wybrany wykonawca będzie miał 44 miesiące na realizację całego zadania, przy czym zasadnicze prace i przekazanie dokumentacji powykonawczej powinny zakończyć się w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy. Dodatkowe 8 miesięcy przewidziano na uzyskanie niezbędnych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji zmodernizowanych podsystemów (liczone od ostatniego odbioru końcowego).

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy – zdjęcie poglądowe

Sprawdź również:

PKP PLK otworzyły oferty na rewitalizację linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz
PNUIK Kraków z najlepszą ofertą na modernizację odcinka Koluszki-Częstochowa oraz Zawiercie-Dąbrowa Górnicza
Idź do oryginalnego materiału