11 ofert w przetargu PLK na modernizację linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Wierzchucin – wszystkie przekraczają 1 mld zł

9 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie (w zakresie SRK i telekomunikacji) oraz wykonanie robót na linii kolejowej nr 201 na odcinku pomiędzy Maksymilianowem i Wierzchucinem w ramach projektu „Prace na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna”. Zgłosiło się 11 podmiotów. Krajowy zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji 1,782 mld zł brutto.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.STRABAG1,081 mld
2.Budimex1,105 mld
3.Konsorcjum firm:
-ZUE
-DUNA
1,111 mld
4.Trakcja1,119 mld
5.Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPM-T)1,156 mld
6.TORPOL1,178 mld
7.INTERCOR1,179 mld
8.Konsorcjum firm:
-PORR
-Trakcja System
1,183 mld
9.Konsorcjum firm:
-ADAMIETZ
-FACRAIL
1,187 mld
10.Konsorcjum firm:
-MIRBUD
-PBS TRANSKOL
-TORHAMER
1,189 mld
11.Konsorcjum firm:
-Track Tec
-Intop
1,211 mld

Najbardziej atrakcyjną cenowo propozycję złożyła spółka STRABAG (1,08 mld zł brutto). W kolejnym etapie PLK oceni oferty pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.

Zakres prac w ramach inwestycji PLK

Zakres podstawowy obejmuje realizację robót w następujących obszarach: nawierzchnię i podtorze, sieć trakcyjną wraz z zasilaniem, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe, przejścia oraz przejazdy. Ponadto wykonawca opracuje projekty wykonawcze wraz z realizacją robót dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń oraz systemów telekomunikacyjnych.

Zamawiający przewidział również opcję na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii kolejowej nr 201. Realizacja inwestycji ma potrwać 40 miesięcy od momentu zawarcia kontraktu, w tym zakończenie wszystkich robót budowlanych ma nastąpić w ciągu 32 miesięcy.

Wymagania wobec wykonawców

Oferenci musieli wykazać się znaczącym doświadczeniem, w tym realizacją robót budowlanych na co najmniej dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej obejmujących budowę lub przebudowę minimum 20 km nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej.

Fot. Sektorkolejowy

Zobacz również:

Strabag przebuduje stację Maksymilianowo za ponad 1 mld zł – umowa podpisana
Do końca roku wartość przetargów ogłoszonych przez PLK osiągnie 27 mld zł
Idź do oryginalnego materiału