Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie prac w ramach modernizacji przestanku osobowego Warszawa Gołąbki – zlokalizowanego na linii kolejowej nr 3. Chodzi o zastąpienie kładki nad torami tunelem podziemnym oraz zastąpienie starego peronu – dwoma 200-metrowymi platformami. Zostaną one wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej. Dojście do peronów zapewnią windy oraz schody.
W ramach inwestycji PLK powstanie również parking, który pomieści 30 aut oraz zmodernizowana zostanie sieć trakcyjna. Po zakończeniu prac, które zaplanowano na 2029 r. przystanek Warszawa Gołąbki będzie obsługiwał ruch na linii kolejowej nr 3 i nr 507.

| Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
| 1. | Alusta | 81 162 385,33 |
| 2. | INTOP Warszawa | 64 571 290,42 |
| 3. | PORR | 97 735 800,00 |
| 4. | Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych DIAG-MOST | 66 284 069,01 |
| 5. | Konsorcjum firm: – Adamietz Warszawa (lider) – Future Adventure Construction (partner) | 66 797 389,24 |
| 6. | DOMOST | 67 363 410,00 |
| 7. | Primost Południe | 62 675 093,06 |
| 8. | Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „Mostkol” | 86 304 999,99 |
| 9. | Gór – Tor | 72 094 046,79 |
| 10. | Nowak-Mosty | 61 990 663,73 |
| 11 | SARINŻ | 73 726 513,13 |
Kwota, jaką krajowy zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na zrealizowanie tego zamówienia wynosi 46,96 mln zł brutto. Tym samym wszystkie złożone oferty znacząco przekraczają przewidziany budżet. Najkorzystniejszą kosztowo propozycję złożyła firma Nowak-Mosty (61,99 mln zł). Jedynym kryterium oceny ofert w tym postępowaniu jest cena (100%).
Autor: Damian Malesza
Fot. PLK
Zobacz również:

4 godzin temu




