13 ofert w przetargu na wykonanie projektu i robót na linii kolejowej do portu w Policach

11 godzin temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz Zarząd Morskiego Portu Police otworzyli oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w woj. zachodniopomorskim. Chodzi o zadanie pn. »Rozbudowa infrastruktury linii kolejowej nr 406 oraz budowa węzła/bocznicy kolejowej „Port Police” wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police«, realizowanego w ramach projektu pn. „Utworzenie kolejowego dostępu do Portu Morskiego w Policach”. Zgłosiło się 13 podmiotów.

Wśród oferentów znaleźli się zarówno członkowie dużych grup budowlanych, które specjalizują się w wykonawstwie projektów z zakresu infrastruktury kolejowej, jak i mniejsze podmioty często działające w konsorcjach. Do przetargu stanęli m.in. Porr, Strabag, Trakcja czy Track Tec. Uwagę zwraca także obecność międzynarodowego konsorcjum z udziałem hiszpańskiej firmy Rover Infraestructuras.

Nr ofertyNazwa podmiotuCena brutto/netto [zł]
1.Colas Rail Polska sp. z o.o.218 100 771,18 / 177 317 700,15
2.Trakcja SA276 647 677,33 / 224 916 810,84
3.Strabag sp. z o.o.260 410 207,04 / 211 715 615,48
4.Konsorcjum firm: – Roverpol sp. z o.o. (lider) – Rover Infraestructuras SA (partner)249 004 433,67 / 202 442 629,00
5.Konsorcjum firm: – SBM sp. z o.o. sp. k. (lider) – SBM sp. z o.o. (partner)307 351 506,60 / 249 879 273,66
6.TorKol sp. z o.o.257 949 230,62 / 209 714 821,64
7.Konsorcjum firm: – Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. (lider) – Intop Warszawa sp. z o.o. (partner) 296 513 912,17 / 241 068 221,28
8.Torpol SA201 588 109,17 / 163 892 771,68
9.Porr SA267 857 100,00 / 217 770 000,00
10.Track Tec Construction sp. z o.o.263 822 058,95 / 214 489 478,82
11.Torhamer sp. z o.o.272 606 460,60 / 221 631 268,77
12.Konsorcjum firm: – NDI Energy sp. z o.o. (lider) – Tormel sp. z o.o. (partner)255 364 960,96 / 207 613 789,40
13.Mirbud SA217 900 150,44 / 177 154 593,85

Najtańszą ofertę w wysokości 201,59 mln zł brutto złożyła spółka Torpol z Poznania. Z kolei najdroższą propozycję, o wartości 307,35 mln zł brutto, przedstawiło konsorcjum firm SBM.

Zakres prac obejmuje nie tylko roboty torowe, ale również budowę systemów sterowania ruchem kolejowym (srk), sieci trakcyjnej oraz infrastruktury towarzyszącej. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Projekt ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Portu Police, umożliwiając jego efektywne włączenie w sieć kolejową. Zwycięzca przetargu będzie miał 31 miesięcy na realizację wszystkich prac, włączając w to uzyskanie niezbędnych zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji.

Wybór wykonawcy nastąpi po szczegółowej analizie złożonych ofert, przy czym cena jest jedynym kryterium oceny (waga 100%). Zamawiający przed rozstrzygnięciem dokona weryfikacji spełnienia wszystkich warunków udziału w postępowaniu przez oferentów.

Inwestycja wpisuje się w szerszy program modernizacji infrastruktury dostępowej do portów morskich, realizowany przez PKP PLK przy wsparciu środków unijnych.

Autor: Damian Malesza
Fot. Grupa Azoty – zdjęcie poglądowe

Sprawdź również:

Port Police otrzyma 1,74 mln euro dofinansowania na projekt linii kolejowej i nowego nabrzeża
Ponad 2,1 mld zł z CEF na realizację projektów transportowych
Idź do oryginalnego materiału