15 i 17 czerwca PKO BP wyłącza serwisy i aplikacje. Co musisz wiedzieć?

17 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


W połowie czerwca klienci PKO BP muszą przygotować się na dwie zaplanowane przerwy techniczne. Bank tymczasowo wyłączy dostęp do swoich serwisów i aplikacji. Sprawdź, kiedy i jak długo potrwają utrudnienia, które usługi będą działać, a których lepiej nie zostawiać na ostatnią chwilę.


Bankowość elektroniczna to dziś nieodłączny element życia - zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Dlatego każda przerwa w dostępie do usług może stanowić spore wyzwanie. PKO Bank Polski, największy bank w kraju, poinformował o dwóch nadchodzących przerwach technicznych, które nastąpią 15 oraz 17 czerwca 2025 roku. W ich trakcie klienci będą mieli ograniczony dostęp do serwisów i aplikacji banku. Celem działań jest modernizacja systemów, jednak bank zachęca, by najważniejsze operacje finansowe zaplanować z wyprzedzeniem.Reklama


PKO BP wydał komunikat: 12 godzin bez serwisów iPKO, IKO i "Płacę z iPKO"


W nocy z soboty na niedzielę, dokładnie 15 czerwca od godziny 00:00 do 12:00, PKO BP przeprowadzi prace techniczne, które na 12 godzin wyłączą wiele kluczowych usług bankowych. Co istotne, ograniczenia dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i firm.


W tym czasie niedostępne będą:
serwis internetowy i telefoniczny iPKO, system i aplikacja mobilna iPKO biznes, aplikacja i serwis PKO Junior, funkcja otwartej bankowości (Open Banking), płatności online z użyciem usługi "Płacę z iPKO".
Z ograniczeniami muszą liczyć się także osoby korzystające z aplikacji IKO. Choć niektóre funkcje będą działać, zakres możliwości będzie mocno ograniczony. Jak poinformował bank: "Aplikacją IKO wypłacisz pieniądze z bankomatów oraz zapłacisz w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko dzięki BLIKA. Pozostałe funkcje będą niedostępne".
Dobrą wiadomością jest to, iż wszystkie karty płatnicze PKO BP pozostaną aktywne. Klienci będą mogli normalnie wypłacać gotówkę i płacić w sklepach. Ograniczenia wystąpią jednak w płatnościach internetowych zabezpieczonych technologią 3D-Secure 2 - będzie dostępna jedynie autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty. Bank zachęca, by nie zostawiać kluczowych operacji na ostatnią chwilę: "Jeśli możesz, zrób wszystkie ważne transakcje wcześniej".


Nocna przerwa we wtorek. PKO BP planuje godzinne wyłączenie usług


Kolejna przerwa techniczna zaplanowana została na wtorek 17 czerwca, w godzinach od 01:00 do 02:00 w nocy. Mimo krótszego czasu trwania, zakres niedostępnych usług będzie niemal identyczny jak w przypadku niedzielnych prac.
Przez tę godzinę klienci PKO Banku Polskiego nie będą mogli:
zalogować się do serwisów iPKO i iPKO biznes, korzystać z aplikacji IKO, poza funkcją BLIK, używać serwisów PKO Junior, realizować transakcji z wykorzystaniem Open Banking, płacić online przez "Płacę z iPKO".
Działanie aplikacji IKO zostanie ograniczone. "Aplikacją IKO wypłacisz pieniądze z bankomatów oraz zapłacisz w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko dzięki BLIKA" - informuje PKO BP w komunikacie. Podobnie jak w przypadku niedzielnej przerwy, karty płatnicze PKO BP będą funkcjonować bez zakłóceń, a autoryzacja online będzie możliwa poprzez kod SMS i PIN.


Jak przygotować się do wyłączeń usług PKO BP?


Dla klientów, którzy na co dzień korzystają z bankowości elektronicznej, to istotny sygnał, by odpowiednio wcześnie przygotować się do obu przerw. PKO BP zaleca wcześniejsze:
wykonanie przelewów - krajowych i zagranicznych, uregulowanie zobowiązań i opłat online, sprawdzenie salda konta i ewentualną wypłatę gotówki, zaplanowanie działań firmowych związanych z obsługą rachunków iPKO biznes.
Choć podstawowe płatności kartami i BLIKIEM będą możliwe, wszelkie bardziej zaawansowane funkcje zostaną na czas prac wyłączone. Regularne prace techniczne to standard w nowoczesnej bankowości - pozwalają utrzymać bezpieczeństwo, sprawność i szybkość systemów. PKO BP, obsługujący miliony klientów indywidualnych i firm, podchodzi do takich procesów z wyprzedzeniem i dba o transparentność - komunikaty pojawiają się odpowiednio wcześniej na stronie banku oraz w aplikacjach.
Planowane przerwy w dostępności usług PKO BP nastąpią w niedzielę 15 czerwca (00:00-12:00) oraz we wtorek 17 czerwca (01:00-02:00). Na czas prac technicznych wyłączony zostanie dostęp do serwisów i aplikacji bankowych, jednak płatności kartami i BLIK będą przez cały czas działać w podstawowym zakresie. Bank zachęca klientów do wcześniejszego załatwienia kluczowych spraw finansowych. Szczegóły i aktualizacje dostępne są na stronie internetowej PKO Banku Polskiego.
Agata Jaroszewska
Idź do oryginalnego materiału