To już 2 dekady historii outletowego handlu na Pomorzu! W czerwcu Designer Outlet Gdańsk obchodził okrągły jubileusz istnienia, a do świętowania zaprosił wszystkich mieszkańców regionu. Goście przybyli tłumnie, w kulminacyjny weekend odwiedzalność wzrosła o ponad 60 proc w ujęciu rok do roku.
Designer Outlet Gdańsk z okazji obchodów swojego 20-lecia przygotował mnóstwo atrakcji dla klientów. Przez cały czerwiec w salonach obowiązywały urodzinowe rabaty, które przyciągały miłośników zakupów. Do odwiedzin zachęcał też specjalny designerski team, który we wszystkie weekendy czerwca był dobrze widoczny w Trójmieście i miastach sąsiednich. Wielki różowy pick-up Designer Outlet Gdańsk z latarnią morską na pace budził niemałe zaskoczenie na trasie. Hostessy, magiczne sztuczki, upominki i animacje skutecznie przyciągały mieszkańców regionu oraz turystów do outletu.
Znaczący wzrost odwiedzalności
Przez cały miesiąc centrum notowało wzrosty odwiedzających. Kumulacja przypadła jednak na handlowy weekend 28-29 czerwca. W tych dniach odbywał się wielki urodzinowy finał, podczas którego całe rodziny brały udział w przygotowanych aktywnościach. Kreatywne warsztaty dla małych i dużych, stacje foto i video, w których można było zrobić niebanalne filmiki i fotki – łącznie z takimi, gdzie reżyserem była sztuczna inteligencja, upominki-niespodzianki i wspólny freestyle z popularnym, pochodzącym z Gdańska raperem EDZIO – legendą w polskim środowisku freestyle’owym. W ten weekend w centrum bardzo dużo się działo, co przełożyło się na znaczący wzrost odwiedzalności – rok do roku na poziomie ponad 60 proc. To wielki urodzinowy sukces.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi, iż mogliśmy świętować razem z naszymi klientami. Wielu z nich pamięta nasze pierwsze kroki po handlowej mapie Trójmiasta – usłyszeliśmy wiele miłych i wzruszających wspomnień z tego czasu. To ogromny zaszczyt móc rozwijać się wraz z naszym miastem i mieszkańcami regionu. Dziś jesteśmy mocną i rozpoznawalną marką, mamy szeroką ofertę znanych i lubianych marek, piękną strefę gastronomiczną, to wszystko napawa nas dumą i pozwala na snucie dalszych planów – mówi Ireneusz Homa, Centre Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping. – Dziękujemy też naszym partnerom biznesowym za wspólne lata i za wspólny sukces, na który codziennie pracujemy – dodaje.
Historia powstania Designer Outlet Gdańsk
Pierwszy i przez cały czas jedyny na Pomorzu gdański outlet na stałe wpisał się w krajobraz regionu i jest lubianym i często wybieranym miejscem zakupowym nie tylko przez mieszkańców, ale także odwiedzających Trójmiasto turystów. To właśnie w Designer Outlet Gdańsk już od 20 lat klienci robią zakupy modowe i nie tylko. Wszystko zaczęło się w 2005 roku, kiedy w szczerym polu, na gdańskich Szadółkach powstało nowe centrum handlowe. Ten obiekt jako jeden z pierwszych z Polsce miał, nie wszystkim znany w tamtym czasie, format centrum wyprzedażowego. Zaprojektowany na wzór tych z powodzeniem działających w Europie Zachodniej czy w Stanach Zjednoczonych, skupiał znane i często jeszcze w tamtych czasach trudno dostępne u nas marki, w cenach na stałe obniżonych choćby o 70 proc.. Na początku istnienia gdański outlet posiadał 26 sklepów, w dużej mierze znanych międzynarodowych marek sportowych i casualowych. Do najemców, którzy są obecni w tym centrum od otwarcia należą m.in.: adidas, Nike, Levi’s, Solar, Big Star, Puma, Venezia, Diverse, Wittchen czy Lancerto.
– Klienci byli bardzo zaskoczeni faktem, iż u nas można kupić oryginalne dresy lub buty Nike, Puma czy adidas czasem i o połowę taniej niż w zwykłej galerii handlowej – wspomina Ireneusz Homa. – Ale pamiętajmy, jeszcze 20 lat temu pojęcie outletu było czymś prawie nieznanym wśród klientów, którzy dopiero uczyli się tego formatu – mówi Ireneusz Homa.
Czas zmian
Pojawienie się centrum outletowego pokazało polskim klientom, iż istnieje alternatywa – miejsce, w którym przez cały rok oferta sklepów jest o 30% do 70% tańsza od tej regularnej. Z biegiem czasu zaczęli się do tego przyzwyczajać.
Kolejne lata to był czas rozwoju Designer Outlet Gdańsk. Pierwsza rozbudowa miała miejsce w 2009 roku, wtedy centrum powiększyło się dwukrotnie. Do obiektu pukały nowe, chętne do współpracy marki nastąpiły zmiany w jakości oferty, a salony oferowały coraz szerszy asortyment. Zainteresowanie ze strony kolejnych najemców rosło to wymagało nowej powierzchni. Jak wspomina dyrektor Ireneusz Homa, który w tym centrum pracuje od początku istnienia – Pozyskiwaliśmy coraz więcej ciekawych marek, które chętnie otwierały salony outletowe, gdzie mogły wyprzedawać towar po obniżonej cenie przez cały rok. Z takich okazji coraz chętniej korzystali zaciekawieni klienci. Co więcej, przekonali się, iż oferta, mimo iż przeceniona, jest oryginalna i dobrej jakości.
Kolejny istotny etap w rozwoju centrum to 2021 r., kiedy zostało przebudowane wejście główne przy stojącej na parkingu 24-metrowej latarni morskiej – symbolu centrum – oraz podwojona została przestrzeń sklepu Nike. Ostatnim kamieniem milowym jest zakończona w ubiegłym roku kolejna rozbudowa i otwarcie zupełnie nowej pięknej części gastronomiczno-handlowej.

Ciekawy mix najemców
Nie można pominąć też roku 2017, kiedy obiekt trafił w ręce nowego właściciela i nowej firmy zarządzającej. Jak wyjaśnia Ireneusz Homa – Od tego czasu w centrum już pod nazwą Designer Outlet Gdańsk udoskonala swój tenant mix, pojawiają się interesujące marki premium i mass marketowe, np., Karl Lagerfeld, Pinko, czy Crocs – dziś jest ich ponad 100, stawiamy na zapewnienie klientom nie tylko szerokiej oferty zakupowej, ale też przyjemnych doświadczeń i wrażeń z pobytu w Designer Outlet. To wszystko powoduje, iż chętnie do nas wracają.
Obecnie, po 20 latach Designer Outlet Gdańsk jest największym centrum outletowym w północno-wschodniej Polsce i jedynym na Pomorzu. Apetyt na rozwój wciąż rośnie, a zarządzający chcą przez cały czas wyznaczać trendy w branży. – 20 lat zobowiązuje nas do nieustannych wysiłków w rozwój oferty i infrastruktury. Centra Designer Outlet wyróżnia niesamowita architektura, która jest niepowtarzalna w skali kraju. Nasz obiekt od początku zwraca uwagę klientów i wciąga ich w inny świat. Pasaże handlowe przypominają rybacką wioskę z niskimi domkami i białymi okiennicami, morskie dekoracje zdobią korytarze i strefę restauracyjną, na zewnątrz świeci latarnia morska – to wszystko świetnie wpisuje się w obraz naszego nadmorskiego regionu – zaznacza dyrektor centrum.
Centrum inwestuje także w zaawansowane rozwiązania ekologiczne i jest wysoko oceniane w certyfikacji BREEAM. Działania z zakresu ESG są wpisane w dalszą strategię rozwoju Designer Outlet Gdańsk i są prowadzone regularnie w każdym obszarze, bo 20 lat istnienia na rynku nie wyklucza bycia innowacyjnym i nowoczesnym obiektem z dużymi aspiracjami.