25% badanych oczekuje poprawy swoich finansów w ciągu najbliższych m-cy

3 tygodni temu

Jedna czwarta (25%) badanych Polaków oczekuje poprawy swojej sytuacji finansowej w ciągu najbliższych miesięcy, wynika z badania dentsu Polska Consumer Navigator. Według badania, jest to najwyższy odsetek spośród pięciu uwzględnionych rynków europejskich: Polski, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Włoch.

„Mimo ogólnej niepewności, wielu konsumentów w Europie utrzymuje względnie stabilną osobistą sytuację finansową. Największe nadzieje na poprawę własnych finansów wyrażają Polacy – 25% badanych spodziewa się polepszenia swojej sytuacji w ciągu najbliższych miesięcy. Również Hiszpanie okazują się nieco bardziej optymistyczni niż reszta przebadanych społeczeństw naszego kontynentu” – czytamy w komunikacie.

Z badania wynika, iż wydatki ogranicza połowa badanych Europejczyków, szczególnie we Włoszech i Francji, gdzie robi tak ponad 50% konsumentów wobec 19% w Polsce.

„Połowa europejskich konsumentów ograniczyła swoje wydatki w ostatnim roku ze względu na sytuację gospodarczą. Najwięcej takich deklaracji padło we Włoszech (56%) i we Francji (54%). W Polsce odsetek osób, które ograniczyły wydatki, wynosi tylko 19%, a więcej, bo 28% respondentów deklaruje, iż ich wydatki wzrosły – to najwyższy wynik spośród wszystkich krajów” – czytamy dalej.

Jak wskazuje insights & strategy director, dentsu Polska Agata Szymańska, Polacy racjonalizują swoje wybory – „skupiają się na potrzebach podstawowych, kontrolują budżet, ale mimo to nie rezygnują z przyjemności życia codziennego”.

42% konsumentów w Wielkiej Brytanii i 43% we Francji planuje wyjazd wakacyjny – w Polsce takie plany na co czwarty badany (25%), podano także.

Jeśli chodzi o przewidywane zmiany w europejskiej gospodarce, w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy w zależności od rynku największy największy odsetek wśród spodziewających się poprawy wystąpił wśród Polaków – 38% oczekuje poprawy nastrojów, 29% – Brytyjczyków, 28% Hiszpanów, 22% Włochów i 17% Francuzów oczekuje poprawy nastrojów.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) przy użyciu ankiety na dedykowanej platformie, a jego zakończenie miało miejsce pod koniec lutego 2025 roku. Wzięli w nim udział konsumenci w wieku od 18 do 79 lat z pięciu państw regionu EMEA – Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoch oraz Polski. Łącznie zebrano 4 800 odpowiedzi, w tym 2 000 z Wielkiej Brytanii oraz po 700 z Francji, Hiszpanii, Włoch i Polski. W celu zapewnienia reprezentatywności próby na poziomie krajowym, zastosowano odpowiednie mechanizmy kontrolne, oparte na najnowszych, publicznie dostępnych danych statystycznych dla wszystkich z rynków.

Dentsu jest zintegrowanym partnerem w zakresie rozwoju i transformacji współpracującym z czołowymi organizacjami na całym świecie. Firma powstała w 1901 roku w Tokio, a w tej chwili działa w 120 krajach i regionach.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału