42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo

2 tygodni temu

Zbliżający się Dzień Dziecka to nie tylko czas euforii dla najmłodszych, ale też istotna data w kalendarzu zakupowym Polaków. Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, iż aż 60% z nas co roku przygotowuje z tej okazji upominki. Najczęściej są to zabawki, słodycze, książki, ubrania, a także gotówka. Na tę ostatnią postawi aż 42% badanych. Chociaż większość z nas nie planuje szaleństw, blisko połowa kupujących deklaruje budżet w przedziale 101–200 zł. Co trzeci rodzic wyda więcej niż w poprzednich latach – głównie z powodu wzrastających cen, ale także chęci zakupu lepszej jakości prezentów.

fot. fizkes / Shutterstock

Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, iż aż 66% rodziców przy wyborze prezentu kieruje się przede wszystkim preferencjami dziecka, a 58% – jego potrzebami. W efekcie 87% z nas jest przekonanych, iż trafia z upominkiem w dziesiątkę. W tym roku blisko połowa badanych (42%) planuje wydać na prezenty od 101 do 200 zł, co trzeci (32%) od 51 do 100 zł, a 14% między 201 a 500 zł. Tylko 4% zamierza wydać więcej niż 500 zł. 38% ankietowanych zadeklarowało, iż ich wydatki będą wyższe niż rok wcześniej – przede wszystkim z powodu wyższych cen (wskazywane przez 53% tej grupy), ale także chęć podarowania dziecku czegoś „lepszego” (wskazało tak 30% respondentów).

Co znajdzie się w prezentowych koszykach?

Połowa Polaków, decydując się na zakup prezentu, stawia na zakupy online (50% badanych). To o 5% więcej niż na sklepy stacjonarne (45%). Co ciekawe, mimo iż 45% deklaruje kupowanie prezentów z wyprzedzeniem, niemal równie liczna grupa (43%) zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Wśród najczęściej wybieranych upominków królują zabawki – takie jak maskotki, klocki czy lalki, oraz słodycze (po 53%). Na podium znajdują się też książki i gry (38%), a tuż za nimi ubrania (29%) oraz sprzęt sportowy (25%). Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również gadżety elektroniczne, w tym telefony, słuchawki czy zegarki (20%). Co ciekawe, aż 42% Polaków planuje podarować dziecku gotówkę. Co czwarty badany (26%) zdecyduje się na niestandardowy prezent, taki jak wspólny wyjazd, wyjście do kina czy parku rozrywki.

Nie tylko prezent – wspólne świętowanie równie ważne

Dzień Dziecka to coraz częściej nie tylko prezent materialny, ale też okazja do spędzenia czasu razem. 44% ankietowanych planuje świętować ten dzień wspólnym wyjściem na lody, do kina, na plac zabaw czy spacer. 34% zamierza zostać w domu i poświęcić ten czas na wspólną zabawę, grę w planszówki, seans filmowy. Blisko co dziesiąty (7%) ma w perspektywie organizację większego spotkania rodziców z dziećmi, połączonego z dziecięcymi aktywnościami.

Źródło: PayPo

Idź do oryginalnego materiału