5 używanych pociągów spalinowych zasili flotę POLREGIO za ponad 90 mln zł – umowa podpisana

5 godzin temu

Największy polski przewoźnik pasażerski podpisał umowę z firmą Public Transport Service na dostawę pięciu używanych zespołów trakcyjnych do obsługi tras niezelektryfikowanych. Chodzi o trzy 2-członowe jednostki Alstom LINT41 oraz dwa 3-członowe składy Alstom TALENT (dawniej Bombardier). Pierwsze pojazdy wyjadą na tory w drugiej połowie 2026 r., pozostałe około pół roku później.

Dzisiejsza umowa to kolejny krok w stronę realizacji planu stopniowego odnawiania naszego taboru. Pozyskane jednostki pozwolą nam poprawić niezawodność i komfort obsługi połączeń w regionach, gdzie tabor spalinowy wciąż odgrywa kluczową rolę w codziennym transporcie mieszkańców – powiedziała Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa Zarządu POLREGIO.

Zakupione pojazdy zostaną przeznaczone do obsługi tras w województwach wielkopolskim i lubuskim. Zgodnie z planem przewoźnika będą kursować m.in. na liniach Kostrzyn – Krzyż przez Gorzów Wielkopolski oraz Krzyż – Piła – Chojnice. Każdy z pociągów pomieści ponad 200 pasażerów, w tym, co najmniej 120 na miejscach siedzących, oraz zapewni przestrzeń na minimum 4 rowery.

Altom TALENT

Chcemy, by nowe składy mogły wyjechać na tory jak najszybciej. Nie możemy jednak zapomnieć o kwestiach bezpieczeństwa. By zapewnić podróżnym odpowiedni standard podróżowania, musimy też zadbać o wyposażenie i udogodnienia w zakupionych pojazdach. Dlatego najpierw jednostki poddane zostaną niezbędnym czynnościom przeglądowo-naprawczym, w ramach których wymienione zostaną zużyte części i podzespoły. Należy również dokonać tzw. polonizacji pojazdów – poinformował Wojciech Dinges, wiceprezes Zarządu POLREGIO.

Jednostki zostaną wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności zamontowane zostaną rampy ułatwiające wsiadanie, a w każdym pojeździe znajdą się co najmniej 2 miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Alstom LINT 41

Realizacja tego projektu będzie miała najwyższy priorytet. Z naszej strony zespół projektowy już rozpoczął pracę. Trzy pierwsze jednostki z rodziny LINT41 są już na terenie naszego zakładu w Paterku. Dwa kolejne pojazdy zostaną sprowadzone niebawem. Będziemy się starali wykonywać pracę na obu typach pojazdów jednocześnie, tak aby POLREGIO otrzymało je w zbliżonych terminach – wskazywał Jacek Bucław, wiceprezes PTS ds. realizacji projektów.

Zakup dla Wielkopolski i Lubuskiego to fragment szerszej strategii POLREGIO dotyczącej uzupełnienia floty spalinowej – przewoźnik ogłosił już postępowanie na dostawę kolejnych używanych jednostek dla Warmii i Mazur. Spółka również działania w kierunku pozyskania taboru elektrycznego. W lipcu br. podpisała umowę na zakup używanych pojazdów elektrycznych dla woj. małopolskiego, a kilka miesięcy wcześniej otrzymała dofinansowanie na zeroemisyjne składy dla województw świętokrzyskiego oraz warmińsko-mazurskiego. Niestety to wszystko przez cały czas kropla w morzu potrzeb taborowych największego polskiego przewoźnika pasażerskiego.

Alstom Talent prezentowany podczas targów TRAKO 2025

Autor: Damian Malesza
Fot.

Zobacz również:

Dostawa pięciu używanych pociągów spalinowych dla POLREGIO – oferta Public Transport Service najkorzystniejsza
Popyt na używane pojazdy spalinowe nie maleje. POLREGIO chce kupić 9 pociągów od DB RegioNetz Verkehrs
Idź do oryginalnego materiału