14 grudnia 2025 r. wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów na sezon 2025/2026. Pasażerowie narodowego przewoźnika będą mieli do dyspozycji 555 połączeń – o 50 więcej niż rok wcześniej – w tym 527 całorocznych i 28 sezonowych. Największą nowością jest uruchomienie bezpośredniego połączenia Express InterCity Premium do Zakopanego oraz wprowadzenie cyklicznych odjazdów na kluczowych trasach krajowych i międzynarodowych.
Przewoźnik stawia na równe odstępy czasowe między odjazdami, co ma uprościć zapamiętywanie rozkładów. Co godzinę będą odjeżdżać składy na trasie Trójmiasto – Warszawa oraz Wrocław – Kraków. Nie rzadziej niż co dwie godziny pojadą pociągi z Trójmiasta do Krakowa. W relacjach międzynarodowych co dwie godziny kursować będą składy z Warszawy do Berlina, a co cztery godziny z Krakowa do Wiednia oraz do Pragi – z Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Poznania i Trójmiasta.
Express InterCity Premium w relacji Trójmiasto – Zakopane
Od połowy grudnia pociągi najwyższej kategorii EIP dotrą do stolicy polskich Tatr. Bezpośrednie połączenie zapewni skład z Trójmiasta, który pokona trasę do Gdańska Głównego w 7 godzin i 1 minutę. Po drodze zatrzyma się m.in. w Krakowie i Warszawie. Z Warszawy do Zakopanego można będzie dojechać w 4 godziny i 19 minut, z Krakowa w 1 godzinę i 57 minut. w okresie wakacyjnym relacja zostanie wydłużona do Kołobrzegu. Latem Pendolino pojedzie również z Ustki, łącząc województwo śląskie z nadmorską miejscowością turystyczną przez wydłużenie relacji z Gdyni.
Więcej ekspresów na popularnych trasach
Przewoźnik uruchomi 11 nowych pociągów kategorii EIC. Na trasie Trójmiasto – Warszawa składy ekspresowe będą kursować co godzinę od rana do wieczora. Zwiększy się liczba połączeń EIC i EIP z Krakowa do Gdyni – z 7 do 9 – oraz z Krakowa do Warszawy – z 13 do 14 par pociągów. Nowością będzie EIC Viadrina łączący Wrocław z Warszawą przez Poznań oraz wakacyjny EIC Lajkonik do Półwyspu Helskiego.
Lepsza dostępność mniejszych ośrodków
Mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego zyskają pięć nowych bezpośrednich połączeń do Poznania przez Krzyż Wielkopolski. Czas przejazdu skróci się do około 90 minut – o 40 minut mniej niż obecnie. Gorzów, Piła, Chojnice i Czersk otrzymają dodatkowe połączenie z Trójmiastem – TLK Krajna umożliwi dogodne przesiadki m.in. do Warszawy i na Mazury. Z Poznania wyjadą dwie dodatkowe pary składów do Szczecina przez wydłużenie tras IC Koziołek i IC Ślązak. Do Jeleniej Góry pojadą IC Fredro i IC Konopnicka, a do Szklarskiej Poręby codziennie IC Orzeszkowa i IC Karkonosze.
Chełm zyska pięć par pociągów zamiast trzech. Nocny IC Uznam pojedzie w relacji Chełm – Świnoujście z grupą wagonów do Berlina, zatrzymując się m.in. w Lublinie, Warszawie, Łodzi i Kaliszu. Na zmodernizowaną linię kolejową nr 38 wracają IC Rybak i TLK Biebrza z postojami w Giżycku, Kętrzynie i Korszu. Mieszkańcy Suwałk otrzymają trzecie połączenie ze stolicą – IC Wigry w relacji Szczecin – Wilno, skróci czas podróży do 3 godzin i 34 minut.
Fot. Adrian Hryniuk
Zobacz również: