Ponad 2/3 (67,5%) przedsiębiorstw posiada stronę internetową wg stanu na br., a konto w mediach społecznościowych – 47,8%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W porównaniu z 2023 r. o 6,6 pkt proc. wzrósł odsetek przedsiębiorstw prowadzących analitykę danych – do 25,9% w 2025 r.
„W 2025 r. ponad dwie trzecie przedsiębiorstw posiadało stronę internetową, a 18,2% przedsiębiorstw zamieszczało na stronie internetowej informacje o wolnych stanowiskach pracy. Konto w mediach społecznościowych posiadało 47,8% przedsiębiorstw. Technologie sztucznej inteligencji wykorzystywało 8,7% przedsiębiorstw, w tym technologie generujące tekst lub głos – 5,3%, a technologie analizujące tekst (text mining) – 2,1%. Technologie sztucznej inteligencji najczęściej wykorzystywano w celu wspomagania marketingu i sprzedaży (5,0%) oraz w pracach biurowych związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi i przedsiębiorstwem (3,7%)” – czytamy w komunikacie.
Usługi w chmurze obliczeniowej zakupiło 55,3% przedsiębiorstw, w tym najczęściej usługę poczty elektronicznej – 37,3%, systemu biurowego – 28,0% i usługę przechowywania plików – 21,8%, podano także.
W 2024 r. 17,4% przedsiębiorstw deklarowało używanie otwartych danych publicznych, przy czym najczęściej korzystały z nich podmioty duże (56,6%). Największą popularnością cieszyły się dane z obszaru gospodarki i finansów (14,8%).
Według GUS, oprogramowanie klasy ERP wykorzystywało w swojej działalności 40,5% przedsiębiorstw, natomiast oprogramowanie typu CRM – 25,1%.
W 2024 r. 18,3% przedsiębiorstw prowadziło sprzedaż elektroniczną. Najczęściej przedsiębiorstwa korzystały z własnych stron internetowych lub aplikacji (12,9%), internetowych platform handlowych (10,2%) oraz z systemu EDI (3,3%).
W 2025 r. 33,3% przedsiębiorstw posiadało łącze internetowe o przepustowości przynajmniej 500 Mbit/s, tj. o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost odnotowano wśród podmiotów dużych (o 6,1 pkt proc), wskazano także.
Źródło: ISBnews