Obawy odnoście oszustw typu scam (wyłudzenia danych i pieniędzy przez internet) oraz innych fraudów finansowych deklaruje 77% Polaków wobec średnio 68% w pięciu badanych krajach europejskich, wynika z raportu „CRIF Banking on Banks”.
„Rozwój sztucznej inteligencji, cyfryzacja i uczenie maszynowe, oprócz wymiernych korzyści są też postrzegane przez konsumentów jako źródło zagrożenia. Az 77% Polaków obawia sie oszustw typu scam (wyłudzenia danych i pieniędzy przez internet) oraz innych fraudów finansowych. Ogólnie obawa nadużyć związanych z rozwijającymi się technologiami wśród Europejczyków jest niższa – 68%” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Raport „CRIF Banking on Banks – Dekada transformacji w usługach finansowych” zawiera analizę opinii na temat bankowości wyrażonych przez 6 tys. konsumentów we Włoszech, Niemczech, Francji, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz 2 tysiące ekspertów finansowych z rynków europejskich.
„Najważniejsze zmiany w usługach finansowych w ciągu ostatnich lat to rozwój bankowości elektronicznej, mobilnej i wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), uczenia maszynowego (ML), jak również płatności bezdotykowych i cyfrowych. Technologia zmieniła preferencje użytkowników – 66% Europejczyków jest skłonnych zarządzać wszystkimi aspektami swoich finansów online” – czytamy dalej.
Szczególnie Polacy doceniają wygodę cyfrowego zarządzania finansami – 76% uważa, iż dostęp online do wszystkich usług finansowych oraz ubezpieczeń znacząco ułatwia gospodarowanie pieniędzmi. W skali Europy sądzi tak 67% konsumentów, podano także.
Źródło: ISBnews