PKP Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu modernizacji linii kolejowej nr 12 pomiędzy Skierniewicami a Czachówkiem Wschodnim, będącej częścią międzynarodowego korytarza transportowego C-E 20. Zgłosiło się 9 podmiotów. Krajowy zarządca infrastruktury może przeznaczyć na realizację podstawowego zakresu zamówienia ok. 854,3 mln zł brutto.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
1. | STRABAG | Zakres podstawowy: 869 131 725,21 Opcja nr 1: 509 778 508,95 Opcja nr 2: 256 106 766,13 Opcja na interfejs: 3 157 717,50 Suma: 1 638 174 717,79 |
2. | Konsorcjum firm: -Trakcja (lider) -Sarinż (partner) | Zakres podstawowy: 770 922 243,84 Opcja nr 1: 473 041 617,89 Opcja nr 2: 228 888 660,46 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 475 927 522,19 |
3. | Konsorcjum firm: -Budimex (lider) -Budimex Kolejnictwo (partner) | Zakres podstawowy: 786 187 917,26 Opcja nr 1: 518 620 384,58 Opcja nr 2: 251 405 747,18 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 559 289 049,02 |
4. | Konsorcjum firm: -PORR (lider) -Trakcja System (partner) | Zakres podstawowy: 764 892 025,62 Opcja nr 1: 488 138 103,69 Opcja nr 2: 240 796 016,76 Opcja na interfejs: 2 896 893,93 Suma: 1 496 723 040,00 |
5. | TORPOL | Zakres podstawowy: 739 730 616,47 Opcja nr 1: 492 367 837,31 Opcja nr 2: 247 571 833,29 Opcja na interfejs: 2 921 250,00 Suma: 1 482 591 537,07 |
6. | Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor | Zakres podstawowy: 803 711 931,99 Opcja nr 1: 529 712 881,49 Opcja nr 2: 250 761 598,04 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 587 261 411,52 |
7. | Konsorcjum firm: -Mirbud (lider) -Transkol (partner) -Torkol (partner) | Zakres podstawowy: 734 015 610,18 Opcja nr 1: 462 815 715,35 Opcja nr 2: 229 061 872,21 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 428 968 197,74 |
8. | Konsorcjum firm: -ZUE (lider) -Track Tec Construction (partner) | Zakres podstawowy: 761 530 536,70 Opcja nr 1: 504 505 736,11 Opcja nr 2: 245 377 559,35 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 514 488 832,16 |
9. | Konsorcjum firm: -Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania (lider) -Intop Warszawa (partner) | Zakres podstawowy: 884 308 773,85 Opcja nr 1: 472 058 284,82 Opcja nr 2: 236 848 972,50 Opcja na interfejs: 3 075 000,00 Suma: 1 596 291 031,16 |
Najkorzystniejszą kosztowo propozycję przedstawiło konsorcjum firm pod przewodnictwem Mirbudu z kwotą nieco ponad 734 mln zł brutto (zakres podstawowy). Zgodnie z warunkami zamówienia PKP PLK, cena stanowi jedyne kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty (100%). Tym samym nowy gracz na polskim rynku kolejowym stoi przed kolejną szansą na pozyskanie kontraktu w tym segmencie.
PKP PLK przeprowadzi teraz szczegółową ocenę złożonych ofert pod kątem spełnienia wymagań technicznych i formalnych. Zamawiający zastrzegł sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku braku przyznania środków na finansowanie projektu.
O inwestycji PKP PLK
Zakres inwestycji obejmuje kompleksową przebudowę nawierzchni kolejowej, systemów sterowania ruchem kolejowym (srk) oraz sieci trakcyjnej. Projekt uwzględnia również budowę nowoczesnych obiektów inżynieryjnych, peronów oraz systemów telekomunikacyjnych dostosowanych do europejskich standardów kolejowych. Zgodnie z wymaganiami wszystkie prace muszą zostać zrealizowane w ciągu 56 miesięcy od momentu zawarcia kontraktu.
Linia C-E 20 stanowi część europejskiego korytarza transportowego łączącego Skandynawię z południową Europą przez Polskę. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Autor: Damian Malesza
Zobacz również: