Action odnotował 41,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 roku wobec 36,77 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 46,33 mln zł wobec 44,07 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 55,31 mln zł wobec 53,12 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 534,06 mln zł w 2024 r. wobec 2 510,44 mln zł rok wcześniej.
„Miniony rok przyniósł dalszy postęp w zakresie automatyzacji i unowocześniania procesów wewnętrznych. Intensywnie rozwijaliśmy infrastrukturę IT, szykując firmę do planowanego już na przyszły rok wdrożenia systemu ERP Microsoft Dynamics 365 oraz integrując nowoczesne rozwiązania wspierane sztuczną inteligencją. Te działania przekładają się bezpośrednio na wzrost efektywności operacyjnej i poprawę jakości obsługi naszych partnerów biznesowych oraz klientów indywidualnych” – napisał prezes Piotr Bieliński w liście do akcjonariuszy.
Podkreślił, iż realizowana konsekwentnie strategia pod hasłem „Zmieniamy handel w e-commerce”, zyskała w 2024 roku kolejne wymierne rezultaty – w segmencie B2C wzbogacono portfolio o nowy sklep internetowy pomocedlaseniora.pl, specjalizujący się w sprzedaży sprzętu rehabilitacyjnego i produktów wspierających osoby starsze. To uzupełnienie dotychczasowych platform sferis.pl, krakvet.pl oraz bron.pl, których rozwój jest kontynuowany.
„W obszarze e-commerce B2B stale wzmacniamy ofertę naszej platformy i-serwis, która w 2024 roku została rozbudowana o kolejne grupy produktowe z kategorii IT, jak i spoza tego segmentu […] istotną częścią działalności pozostaje dział eksportu – Action Global, który konsekwentnie buduje pozycję naszej Grupy na rynkach europejskich. Dzięki obecności na międzynarodowych wydarzeniach branżowych, takich jak targi E-commerce Berlin, czy Balkans Summit umacniamy relacje z partnerami i pozyskujemy wiedzę o trendach technologicznych, preferencjach konsumenckich oraz efektywnych modelach współpracy. To bezcenne źródło know-how, które wykorzystujemy w codziennej pracy i dalszym rozwoju oferty” – dodał.
„W obszarze marek własnych utrzymujemy dynamiczne tempo rozwoju. Kontynuujemy ekspansję dobrze już znanych brandów ACTINA, Activejet i Actis, jednocześnie wzbogacając naszą ofertę zoologiczną o nowe produkty sygnowane markami Diamentiq i Petitto. Efekty tych działań w 2024 roku to nie tylko większy udział marek własnych w ogólnej sprzedaży, ale również pozytywne opinie z rynku, podkreślające wysoką jakość i innowacyjność naszego asortymentu. W ubiegłym roku podjęliśmy także inicjatywę stworzenia linii produktów dedykowanych seniorom, reaktywując markę Actionmed. Jej rozwój zaowocował wprowadzeniem nowych artykułów do oferty ACTION S.A., dostępnych od kwietnia br. w sklepie pomocedlaseniora.pl” – podkreślił też prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 41,31 mln zł w 2024 r. wobec 37,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis.pl, gram.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews