Action prezentuje wyniki i ogłasza wejście na nowe rynki

1 dzień temu

Sprzedaż netto sieci Action w 2024 roku wzrosła do 13,8 mld euro, czyli o 21,7 proc. w porównaniu z 2023 r. Sprzedaż porównywalna (z wyłączeniem nowych sklepów) wzrosła o 10,3 proc. dzięki większej liczbie klientów odwiedzających istniejące lokalizacje marki.

Podkreśla to znaczenie Action jako sklepu docelowego, w którym klienci kupują artykuły codziennej potrzeby. W 2024 r. Action otworzył 352 lokalizacje, kończąc rok z łączną liczbą 2 918 sklepów w 12 krajach europejskich. Średnio 18,7 miliona klientów odwiedza sklep Action każdego tygodnia.

W czwartym kwartale 2024 r. sieć Action kontynuowała politykę niskich cen, obniżając ceny ponad 650 produktów. Ta kluczowa zasada Action doprowadziła do znacznego wzrostu liczby klientów. W 2024 r. wzrost sprzedaży Action był napędzany wyłącznie wolumenem.

Debiut na dwóch rynkach

– W 2024 roku gościliśmy średnio 18,7 miliona klientów tygodniowo, czyli o 3,4 miliona więcej niż rok wcześniej. Taki wzrost liczby konsumentów jest możliwy tylko dzięki naszej silnej formule i świetnej pracy zespołowej. W Action naprawdę stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu! Dzięki temu jestem jednocześnie dumna i wdzięczna i chciałabym podziękować wszystkim moim kolegom za ich wspaniałą pracę. Jestem również podekscytowana nadchodzącym czasem, ponieważ planujemy powitać klientów w dwóch nowych krajach, Szwajcarii i Rumunii. Rok 2025 będzie dla nas pierwszym rokiem, kiedy pojawimy się na dwóch nowych rynkach w ciągu dwunastu miesięcy – wyjaśnia Hajir Hajji, CEO Action.

W pierwszej połowie 2025 r. Action planuje otworzyć swoje pierwsze lokalizacje w Szwajcarii, zarówno w regionie niemieckojęzycznym, jak i francuskojęzycznym, a jesienią pierwszy sklep Action w Rumunii.

Postępy w realizacji działań w ramach Programu Zrównoważonego Rozwoju Action

Sieć Action poczyniła znaczące postępy w ramach Programu Zrównoważonego Rozwoju. Firma między innymi poszerza swoje dotychczasowe członkostwo w programie Fairtrade i będzie pierwszym międzynarodowym sprzedawcą detalicznym, który zobowiąże się do płacenia Living Income Reference Price (referencyjnej ceny zapewniającej dochód wystarczający na utrzymanie) dla wszystkich własnych marek czekolady Action (jak na przykład Choco Moments). Inwestycja ta znacznie zwiększy dotychczasowy wkład Action w Fairtrade. Firma przejmie wszystkie dodatkowe koszty, więc nie będzie to miało wpływu na cenę końcową produktu. Holenderski dyskont niespożywczy sprzedaje czekoladę z certyfikatem Fairtrade dla wszystkich własnych marek czekolady od 2022 roku.

Dzięki temu rolnicy mogą inwestować na przykład w bardziej zrównoważone metody uprawy. Poprzez przedłużenie istniejącego partnerstwa i wypłacanie Living Income premium (premii zapewniającej dochód wystarczający na utrzymanie) w ciągu najbliższych trzech lat, Action i Fairtrade ustanawiają dodatkową inwestycję – nowy „Action x Fairtrade Cocoa Fund”. Fundusz, utworzony w celu pomocy rolnikom i ich rodzinom z dwóch zrzeszeń producentów kakao w Republice Wybrzeża Kości Słoniowej w uzyskaniu dochodu wystarczającego na utrzymanie, będzie służyć finansowaniu możliwości edukacyjnych.

Idź do oryginalnego materiału