Dyrektor inicjatywy Adidas Web3 zasugerował unikalne sposoby integracji kryptowalut poza zwykłym dodaniem opcji płatności. Jak się okazuje, Adidas bada sposoby wykorzystania łańcucha bloków i NFT do łączenia społeczności.
Adidas chce wejść w blockchain, ale…
Ambicje firmy Adidas dotyczące technologii blockchain mogą niedługo obejmować między innymi włączenie w sklepie kryptowalut jako metody zapłaty za produkty. Ale nie będzie to jednak tak proste, jak dodanie bramki płatności. Jak się okazuje, marka produkująca odzież sportową niekoniecznie widzi tako ruch, jako szczególnie konieczny.
„Rozmawialiśmy o tym w firmie, ale nie wiem, czy płatności w walutach cyfrowych naprawdę rozwiązują nasze problemy”, powiedziała Erika Wykes-Sneyd, lider Adidas Web3 w czasie NFT Paris.
Dodała, iż nie jest to „istotne rozwiązanie”, zwłaszcza gdy nie ma wyraźnych barier w kupowaniu produktów firmy za waluty fiducjarne.
Firma skupia się na NFT?
Zamiast tego marka sportowo-modowa z większą uwagą będzie szukać swojego miejsca w cyfrowym świecie, bazując na swoich wczesnych doświadczeniach z krypto.
Adidas po raz pierwszy kupił Bored Ape Yacht Club (BAYC) NFT w grudniu 2021 r., a następnie w tym samym miesiącu wydał własną kolekcję 30 000 NFT. Gigant odzieży sportowej zarobił 23,4 miliona dolarów w ciągu jednego popołudnia dzięki debiutowi „Into the Metaverse”.
„W Apecoin i niektórych innych monetach czają się duże dochody, które mogłyby być jeszcze bardziej niesamowite, gdyby Adidas wypuścił ekskluzywne nagrody dla określonych społeczności i monet” – powiedziała Wykes-Sneyd. „Myślę, iż taka perspektywa może być dla nas bardziej przekonująca”.
Adidas dołącza do marek, które stawiają na Web3
Firma zajmująca się odzieżą sportową nie jest jedyną firmą spoza kryptowalut, która zagłębia się w przestrzeń Web3.
Współzałożyciel studia Salesforce Web3, Marc Mathieu, powiedział w czasie wydarzenia NFT Paris, iż łączenie portfeli z markami stanie się „nowym plikiem cookie”, odnoszącym się do bloków danych w celu identyfikacji aktywności użytkownika w Internecie.
„To innowacyjny typ relacji z nową generacją klientów, którego sercem jest świeży zestaw danych” – powiedział Mathieu.