Adwokaci przewidują problemy prawne związane z rebrandingiem Twittera na X. Czy Elon Musk wie co robi?
Według Josha Gerbena platforma mediów społecznościowych może zostać uwikłana w spory sądowe związane z rebrandingiem na „X”. Może to trwać choćby przez wiele lat, i prawdopodobnie będzie kosztować miliony dolarów. Twitter może wydać ponad 100 milionów dolarów na rozwiązywanie sporów prawnych związanymi z rebrandingiem na X. Josh Gerben jest adwokatem specjalizującym się w znakach towarowych.
Gerben przewiduje, iż pozwy związane z naruszeniem znaków towarowych przeciwko X mogą pojawić się w sądach USA w ciągu najbliższych kilku tygodni. Natomiast problemy prawne na arenie międzynarodowej prawdopodobnie będą „bardzo poważną kwestią” przez wiele lat. Firmy takie jak Microsoft i Meta, już posiadają podobne znaki towarowe „X” dla różnych produktów i usług. Dodatkowo wiele innych firm może mieć podstawy do skierowania pozwu przeciwko X.
Porzucić tak cenny skarb [niebieskiego ptaka] na rzecz nowego znaku towarowego jest bezprecedensowe w historii. Gdyby Elon trzymał się marki Twitter, jego firma prawdopodobnie nie musiałaby wydać ani grosza, aby uzasadnić swoje prawa do znaku towarowego Twittera w związku z praktycznie wszystkim, co chciałby zrobić z tą marką.
-powiedział GerbenByły CEO Twittera, Elon Musk, ogłosił rebranding 23 lipca, a charakterystyczny niebieski ptak firmy został zastąpiony czarno-białym logo „X”. X Corp to spółka-matka Twittera, założona przez Muska w marcu.
Czy Musk tym razem przesadził?
Wielu użytkowników platformy skrytykowało rebranding jako źle przemyślany. Sam Musk nie był w stanie podać jednoznacznej odpowiedzi na temat nowej nazwy czy wizji. Wskazał także, iż użytkownicy powinni się spodziewać, iż będą mogli prowadzić swój „cały finansowy świat” na platformie X. Ogłosił też plany oferowania usług wpływających na „połowę globalnego systemu finansowego”. Jak zawsze Musk operuje na wizjonerskich założeniach i radykalnych krokach.
To najnowsza kontrowersja wywołana przez jedną z największych platform mediów społecznościowych na świecie. Musk przejął Twitter w październiku 2022 roku po zawarciu umowy o wartości 44 miliardów dolarów. Później zwolnił członków zespołu wykonawczego firmy i stopniowo wycofywał z platformy system weryfikacji poświadczeń tożsamości. Dodatkowo wprowadził kilka różnych płatnych opcji. Nie wszystkie przypadły użytkownikom do gustu. Twierdzą oni, iż wszystko dzieje się zbyt gwałtownie i gwałtownie.
Musk na chwilę zmienił także logo Twittera na logo Dogecoin DOGE w kwietniu tego roku. Wielu użytkowników platformy spekulowało wtedy, iż decyzja ta była tylko tymczasowa. W przypadku rebrandingu na X sprawa wydaje się pewniejsza. Dodatkowo logo firmy na jej siedzibie w San Francisco także ma niedługo zmienić się z niebieskiego ptaka na literę X.