„Afterflood Tycoon” to druga edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite. Gra ma charakter strategiczny z wątkiem ekologicznym – wymaga działania zespołowego i zrównoważonego gospodarowania zasobami, gracze muszą osuszyć kontynent zalany przez powódź. Sezon będzie trwał 4 miesiące. Mapę można znaleźć bezpośrednio w Fortnite, należy wpisać kod mapy: 7313-1881-8262.
Nowa gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite, zapewnia nie tylko rozrywkę, ale też edukuje, podobnie jak w pierwszym sezonie. Tym razem obok edukacji finansowej bank stawia też mocno na ekologię. Rozgrywka toczy się w świecie zalanym przez wodę po katastrofie naturalnej, a jego mieszkańcy walczą o to, by przywrócić stały ląd – wspólnie muszą zbudować Zielone Centrum Energii, które jest w stanie osuszyć kontynent.
W stworzonym świecie gracze (ludzie) żyją na wyspach, a resztki dawnej cywilizacji są widoczne w ruinach, zatopionych budynkach i porzuconych konstrukcjach. Gracze oczyszczają ocean ze śmieci, które przerabiają na surowce, które są następnie wykorzystane do budowy Zielonego Centrum Energii, baz graczy oraz ulepszania ich łodzi.
Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?
Grę PKO Banku Polskiego stworzono w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, iż jest to strategiczna gra finansowa i ekologiczna w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy – rozgrywka opiera się na współpracy, zdobywaniu zasobów i odbudowie świata.
Gracz ukończy rozgrywkę, gdy stworzy Zielone Centrum Energii oraz zrealizuje wszystkie misje poboczne dostępne na mapie.
Bank nie sprzedaje w grze żadnych produktów finansowych. Elementy edukacji ekonomicznej w grze to np. rynek zero waste, czyli system popytu i podaży materiałów do recyklingu (nawiązujący swoim mechanizmem działania do uproszczonej giełdy) oraz praktyczny symulator obrazujący jak działają fundusze inwestycyjne. Centrum mapy, podobnie jak w pierwszym sezonie, jest PKO Rotunda, która jest też sercem odradzającego się świata – w niej zbiegają się wszystkie najważniejsze funkcje związane z jego odbudową.
Dodatkowym urozmaiceniem jest możliwość rozegrania gry jedną z trzech różnych klas postaci – co zwiększa różnorodność i atrakcyjność rozgrywki.
Gdzie znaleźć grę?
Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie www.pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu kodu mapy: 7313-1881-8262. Grać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.
Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi m.in.: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly – agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.
Konkurs dla graczy – główną nagrodą konsola do gry
We wrześniu gracze (i nie tylko gracze) będą mogli wziąć udział w konkursie. Zadanie konkursowe będzie proste – trzeba stworzyć kreatywny projekt plakatu, a inspiracją dla niego powinna być mapa „Afterflood Tycoon” stworzona przez PKO Bank Polski w Fortnite.
10 najlepszych plakatów zostanie umieszczone w grze. Główną nagrodą będzie konsola Sony PlayStation 5 Pro, będą też nagrody dodatkowe. Szczegóły konkursu, regulamin i formularz zgłoszeniowy będą dostępne również na stronie www.pkobp.pl/o-mapie.
Sukces pierwszej mapy PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite
Pierwsza edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite “Cash Empire Tycoon” z sukcesem dotarła do młodych – gracze spędzili łącznie na mapie niemal 350 tys. minut, a średni czas sesji wyniósł 26 minut.
Źródło: PKO BP