Agnieszka Durska dołącza do PKO Banku Polskiego jako dyrektor Biura Mediów
1 marca 2025 r. Agnieszka Durska obejmuje stanowisko dyrektora Biura Mediów w PKO Banku Polskim. Jako doświadczona ekspertka w obszarze komunikacji strategicznej i relacji z mediami, będzie odpowiadać za relacje z mediami, media społecznościowe, zarządzanie biurem prasowym oraz wzmacnianie komunikacji zewnętrznej banku, w tym działania na rzecz reputacji.
Agnieszka Durska wnosi ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze public relations, komunikacji korporacyjnej i edukacji finansowej. Przez ostatnie lata pełniła funkcję rzecznika prasowego Polskiej Izby Ubezpieczeń, gdzie odpowiadała za strategię medialną sektora ubezpieczeniowego, budowanie narracji dla branży oraz komunikację w sytuacjach kryzysowych. Prowadziła liczne kampanie społeczne i edukacyjne, a także współtworzyła najważniejsze raporty dla rynku finansowego, m.in. „Mapa ryzyka Polaków” oraz „Ubezpieczenia na życie. Finansowe wsparcie w najtrudniejszych chwilach”.
W swojej karierze zawodowej związana była również z sektorem mediów i digital marketingu, zarządzając portalami contentowymi dla firm takich jak PZU SA i Avon oraz pełniąc funkcję menedżera społeczności w Agorze SA. Posiada doświadczenie akademickie – była wykładowcą komunikacji i PR.
Jako dyrektor Biura Mediów PKO Banku Polskiego, Agnieszka Durska skupi się na dalszym rozwijaniu relacji z mediami oraz wdrażaniu strategii komunikacyjnych wspierających realizację celów biznesowych i społecznych banku. W październiku 2024 r. PKO Bank Polski ogłosił nową strategię grupy kapitałowej na lata 2025-2027 pod hasłem przewodnim „Numer 1 i kropka”. Głównym celem strategicznym grupy kapitałowej banku jest umocnienie jej pozycji jako grupy finansowej numer jeden w Polsce, skoncentrowanej na wzroście i rozwoju.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.