Agora liczy na dynamikę przychodów z reklam w tym roku powyżej wzrostu rynku

10 miesięcy temu

Agora liczy, iż jej przychody reklamowe w tym roku wzrosną w tempie szybszym, niż oczekiwany przez nią wzrost na poziomie 2-4% dla całego rynku, poinformował prezes Bartosz Hojka.

„Spodziewamy się wprawdzie niskiej jednocyfrowej, ale pozytywnej dynamiki całego rynku reklamowego. Ale my mamy aspiracje, żeby na tym rynku zwiększać nasz udział, więc wierzymy, iż popularność naszej wspólnej oferty sprzedażowej – Eurozetu i grupy radiowej Agory i całej Agory – spowoduje, iż ta dynamika będzie lepsza niż rynkowa” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji prasowej.

Po wynikach I kwartału br. Agora podtrzymała prognozę, według której wartość rynku reklamy w Polsce zwiększy się o ok. 2-4% r/r w 2023 r. (po wzroście rynku o 5,5% r/r w I kw. br.).

„Rynek reklamowy rzeczywiście jest słaby, zwłaszcza, jeżeli wziąć pod uwagę inflację. Niemniej, jak już mówiłem, my zakładamy na ten rok średniorocznie pozytywną dynamikę tego rynku, w przedziale od 2% do 4%. Ona w I kwartale jest lepsza od tych naszych założeń, bo 5-procentowa, i nie mamy też dzisiaj żadnych bardzo niepokojących sygnałów, które miałyby zapowiadać, iż ta dynamika w następnych kwartałach miałaby bardzo osłabnąć” – dodał prezes.

Usługi reklamowe miały 42% udziału w przychodach Grupy Agora w I kw. 2023 r.; udział wpływów z biletów do kin to 21%, barów w kinach – 11,3%, wydawnictw – 11,5%.

„Bardziej nieprzewidywalny jest rynek kinowy – tutaj od kilku kwartałów mamy do czynienia z pewną huśtawką, widzimy ją choćby w poszczególnych miesiącach. Ale frekwencja jest bardzo uzależniona od repertuaru, ostatnio – najbardziej od tego hollywoodzkiego. Ponieważ spodziewamy się całego zestawu dobrych, popularnych, frekwencyjnych filmów w kolejnych miesiącach, to znowu można mieć nadzieję, iż ta dynamika na rynku kinowym będzie niezła, ma szansę być dwucyfrowa, pewnie bardzo nisko dwucyfrowa, ale ma szansę osiągnąć takie pułapy” – powiedział Hojka.

W I kw. br. wydatki rynkowe na reklamę w kinach wzrosły o 36,5%, w internecie – o 8%, w outdoorze – o 5,5%, w radiu – o 5% i w TV – o 4%; w przypadku dzienników odnotowano spadek o 3%, a magazynów – o 9%, podała Agora w prezentacji wynikowej.

„Jeśliby założyć, iż największe perturbacje rynkowe są już za nami, to w ślad za tym byłbym gotów założyć, iż perturbacje wynikowe, jeżeli chodzi o naszą grupę kapitałową, też już są za nami” – podsumował prezes.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym. Spółka jest notowana na GPW i wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału