Warszawa, 14.08.2025 (ISBnews) – Agora odnotowała 3,83 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 roku wobec 12,25 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 21,19 mln zł wobec 12,19 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 65,5 mln zł wobec 55,2 mln zł zysku rok wcześniej.
“W drugim kwartale 2025 r. Grupa Agora osiągnęła zysk na poziomie EBITDA w wysokości 65,5 mln zł oraz zysk na poziomie EBIT w wysokości 21,2 mln zł, co oznacza istotną poprawę obydwu wskaźników w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Strata netto wyniosła 3,1 mln zł, natomiast strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 3,8 mln zł” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 379,61 mln zł wobec 325,04 mln zł rok wcześniej.
“W okresie kwiecień-czerwiec 2025 r. wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora zwiększyły się o 8% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 208,7 mln zł. Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Radio. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej tego segmentu zwiększyły się o 15,4% do 89,1 mln zł. Wyższe były zarówno przychody ze sprzedaży własnego czasu antenowego jak i przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców” – czytamy dalej.
Kolejnym segmentem, w którym wpływy reklamowe II kwartału 2025 r. były wyższe niż w drugim kwartale 2024 r., był segment Film i Książka.
“Wartość przychodów reklamowych w kinach wzrosła w omawianym okresie o 33,3% do 11,2 mln zł. W drugim kwartale 2025 r. wzrosły również przychody ze sprzedaży reklam w segmentach Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet. W pierwszym z nich wpływy reklamowe zwiększyły się o 6,0% do poziomu 15,8 mln zł i były głównie efektem wzrostu wpływów reklamowych w internetowej wersji dziennika. W drugim wpływy ze sprzedaży reklam internetowych zwiększyły się o 2,1% do 29,8 mln zł i były pochodną wyższej sprzedaży reklam internetowych przez Gazeta.pl przy jednoczesnym spadku sprzedaży przez spółkę Yieldbird” – napisano w materiale.
Spadek przychodów z reklamy odnotował segment Reklama zewnętrzna. Przychody reklamowe tego segmentu zmniejszyły się o 0,5% do 61,0 mln zł.
“W drugim kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 40,8% do 56,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 49,2% do 36,7 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 2,5 mln biletów, co oznacza wzrost o 31,6% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego” – czytamy dalej.
W II kwartale 2025 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 32 mln zł i zmniejszyła się o 4,2% r/r. Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana głównie ze sprzedaży papierowego wydania “Gazety Wyborczej”, ale też cyfrowych dostępów do treści Wyborcza.pl, podano także.
W II kwartale 2025 r. wpływy z działalności filmowej Grupy Agora zwiększyły się o 227,0% i stanowiły 12,1 mln zł. Spółka Next film wprowadziła na ekrany kin w tym okresie jedną nową produkcję. W II kwartale 2025 r. w różnych kanałach dystrybucji sprzedawano również produkcje, które miały premierę kinową we wcześniejszych terminach.
W I poł. 2025 roku strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 13,04 mln zł wobec 12,89 mln zł straty rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 728,91 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 700,02 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 118,5 mln zł wobec 108,6 mln zł zysku rok wcześniej.
“Na dzień 30 czerwca 2025 r. Grupa dysponowała środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi aktywami finansowymi w wysokości 122,1 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 115,8 mln zł (kasa, rachunki i lokaty bankowe) oraz krótkoterminowe aktywa finansowe w wysokości 6,3 mln zł” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 82,54 mln zł wobec 26,32 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
(ISBnews)