Agora miała 9,21 mln zł straty netto, 53 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025 r.

11 godzin temu

Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – Agora odnotowała 9,21 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,64 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 6,44 mln zł wobec 10,59 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 53 mln zł wobec 53,4 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF 16 – odpowiednio: 24,9 mln zł wobec 26,8 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 349,3 mln zł wobec 374,99 mln zł rok wcześniej.

“W pierwszym kwartale 2025 r. Grupa Agora osiągnęła rekordowe dla tego okresu przychody reklamowe. Do ich wzrostu w szczególności przyczyniły się reklama zewnętrzna, kinowa i prasowa, które wykazały większą dynamikę wzrostu niż rynek. Wyższe niż rok wcześniej całkowite przychody zanotowały segmenty Reklama Zewnętrzna oraz Radio. […] W pierwszym kwartale 2025 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 349,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy zwiększyły się o 3,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 163,6 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Reklama Zewnętrzna. Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 12% do poziomu 41,2 mln zł.

“Na ich pozytywną dynamikę najistotniej wpłynęły przychody z kampanii realizowanych na nośnikach typu digital, citylight oraz city transport. AMS pozostaje liderem rynku OOH w Polsce oraz najszybciej rosnącym graczem na rynku digital OOH – przychody firmy w tym obszarze wzrosły aż o 40% rok do roku” – czytamy dalej.

Kolejnym segmentem, w którym wpływy reklamowe w pierwszym kwartale 2025 r. były wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku, był segment Radio. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 4,8% do 74,8 mln zł. Wyższe były także wpływy cyfrowe segmentu – o 11,5% r/r. Zwiększyły się zarówno przychody z reklamowych usług internetowych, jak i przychody z tytułu sprzedaży subskrypcji Premium TOK FM, wymieniono w materiale.

W I kwartale 2025 r. segment Film i Książka odnotował zysk zarówno na poziomie EBIT – 17,9 mln, jak i na poziomie EBITDA – 39,2 mln.

Spadek przychodów odnotowała działalność kinowa, która mimo to stanowiła największą kategorię przychodów tego segmentu.

“Zmniejszyły się przychody ze sprzedaży biletów oraz ze sprzedaży barowej w kinach, przy jednoczesnym wzroście wpływów ze sprzedaży reklam w kinach Helios. Gorszy wynik niż w ubiegłym roku ma związek z wysoką bazą porównawczą z pierwszego kwartału 2024 r., kiedy w kinach wysoką frekwencję notowały filmy „Akademia Pana Kleksa” (2,5 mln widzów) i „Diuna 2″ (1,5 mln widzów). Według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 13 mln i była niższa o 17,7% r/r” – napisano w komunikacie.

W I kwartale 2025 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r.

“Głównym czynnikiem, który pozytywnie wpłynął na te rezultaty, był spadek kosztów operacyjnych. W tym czasie ‘Gazeta Wyborcza’ utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. Segment odnotował również wyższe przychody ze sprzedaży reklam – o 6,3%, głównie dzięki większym wpływom reklamowym w papierowej wersji dziennika” – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 15,26 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 29,08 mln zł straty rok wcześniej.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału