Agora podtrzymała prognozę wzrostu rynku reklamy o ok. 6,5-8,5% r/r w 2025

22 godzin temu

Agora podtrzymała (przedstawione w marcu) prognozy, według których wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie ok. 6,5-8,5% (wobec ponad 9% wzrostu w ub.r.), podała spółka.

Odnośnie do poszczególnych segmentów rynku, Agora szacuje całoroczny wzrost wydatków na reklamę na poziomach odpowiednio: w segmencie Telewizja: 3-5%, Internet: 7-10%, Radio: 3-6%, Kino: 7-12%, Reklama Zewnętrzna: 5-10%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 2-5% (wobec 5-8% spadku oczekiwanego w maju), podano w raporcie kwartalnym.

„W pierwszym kwartale 2025 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 5,5% w stosunku do analogicznego okresu 2024 r. i wyniosła około 3,0 mld zł. W drugim kwartale 2025 r. wartość wydatków wzrosła o 8,0% w stosunku

do drugiego kwartału 2024 r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 3,6 mld zł. W tym okresie bardzo dynamicznie rosły wydatki reklamowe w kinie i w Internecie. Dość duży wzrost dotyczył także reklamy radiowej. O 2,5% wzrosły wydatki reklamowe w telewizji i w dziennikach a o 3,0% w czasopismach. W drugim kwartale 2025 r. wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku. W pierwszym kwartale 2025 r. rosły wydatki ma reklamę we wszystkich mediach z wyjątkiem prasy” – czytamy w raporcie.

W całym I półroczu 2025 r., w stosunku do analogicznego okresu 2024r. wydatki na reklamę w Polsce wzrosły o 7% do około 6,6 mld zł. W tym okresie nieznaczny spadek dotyczył jedynie wydatków reklamowych w prasie – spadek o 0,5%. Dynamicznie rosły wydatki w Internecie (12,0%), w kinie (9,5%) oraz w radio (6,0%). Dynamika dla reklamy telewizyjnej wyniosła 2% w całym pierwszym półroczu 2025 r. Na niewielki spadek wydatków reklamowych w prasie złożył się spadek o 1,5% w dziennikach oraz analogiczne jak przed rokiem wpływy w czasopismach, wymieniono w materiale.

„Dynamika całego rynku reklamowego w Polsce, zarówno w pierwszym jak i w drugim kwartale 2025 r. była zgodna z oczekiwaniami. Spółka na ten moment nie zmienia swoich oczekiwań co do tempa wzrostu całego rynku reklamy w Polsce. Wobec lepszej sytuacji na rynku reklamy prasowej spółka koryguje w górę przedziały prognozy dla tego medium. Agora oczekuje, iż dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2025 r. będzie na poziomie około 6,5-8,5%” – podsumowano.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału