Agora pozostaje na ścieżce do strategicznego celu 200 mln zł zysku EBITDA w 2026 r.

7 godzin temu

Warszawa, 23.05.2025 (ISBnews) – Agora pozostaje na ścieżce do realizacji strategicznego celu osiągnięcia 200 mln zł zysku EBITDA (bez MSSF 16) w 2026 r., poinformował prezes Bartosz Hojka.

“Nasze cele na 2025 rok oczywiście wpisują się w nasze cele strategiczne, czyli te kierunki strategiczne, które ogłosiliśmy w 2023 r. Chcę podkreślić, iż tu już mamy na koncie spory postęp, bo wynik operacyjny EBITDA bez MSSF 16 w momencie startu tego planu wynosił 50 mln zł, a dzisiaj wynosi 150 mln zł w 2024 r.” – powiedział Hojka podczas wideokonferencji.

“Jeśli chodzi o wynik, to jesteśmy na tej ścieżce wzrostu i na dzisiaj nie widzimy żadnego powodu, żeby obawiać się o osiągnięcie tego celu 200 mln zł EBITDA w przyszłym roku” – dodał prezes.

W I kw. 2025 r. zysk EBITDA Grupy Agora sięgnął 53 mln zł wobec 53,4 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF 16 – odpowiednio: 24,9 mln zł wobec 26,8 mln zł zysku rok wcześniej.

“Co do powrotu do polityki dywidendowej, to zapowiadaliśmy, iż to nastąpi najpóźniej w 2026 roku. Uznaliśmy, iż sytuacja spółki i jej perspektywy pozwalają, żeby trochę przyspieszyć ten proces i już połowę tej naszej regularnej, wynikającej z polityki dywidendowej dywidendy wypłacić w tym roku za rok 2024, więc tu jest pewne przyspieszenie” – wskazał Hojka.

Wcześniej w tym tygodniu Agora zarekomendowała pokrycie straty netto za 2024 r. w wysokości 17,5 mln zł w całości z kapitału zapasowego oraz przeznaczenie 11,65 mln zł z części kapitału zapasowego na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,25 zł na akcję.

“Co do celu [w postaci] awansu na trzecie miejsce wśród największych grup mediowych w Polsce – naszym zadaniem będzie w 2025 roku i w kolejnym utrzymanie pierwszej pozycji, którą zajęliśmy, jeżeli chodzi o totalny zasięg wszystkich naszych mediów już w 2025 roku. Będziemy starali się rzeczywiście tę pozycję utrzymać, bo tutaj konkurencja jest ostra” – zadeklarował też prezes.

Odnosząc się do najważniejszych celów operacyjnych, Hojka wymienił dalszy ciąg konsolidacji Eurozetu z Agorą, wypracowanie planu lepszej współpracy wewnątrz grupy, o ile chodzi o media cyfrowe.

“A o ile chodzi o nasze media reklamowe, to chcemy możliwie najlepiej zdyskontować oczekiwany przez nas kilkuprocentowy wzrost dynamiki rynku reklamowego w 2025 roku i bardzo podobnie na rynku kinowym – tutaj też spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu frekwencji i oczekujemy, iż nasze kina będą w korzyściach z tego wzrostu uczestniczyły co najmniej w takim stopniu, w jakim będzie rósł rynek” – zakończył prezes.

Agora podtrzymała dziś (przedstawione w marcu) prognozy, według których wzrost wydatków na reklamę w Polsce w br. będzie na poziomie ok. 6,5-8,5% (wobec ponad 9% wzrostu w ub.r.).

Odnośnie do poszczególnych segmentów rynku, Agora szacuje całoroczny wzrost wydatków na reklamę na poziomach odpowiednio: w segmencie Telewizja: 3-5%, Internet: 7-10%, Radio: 3-6%, Kino: 7-12%, Reklama Zewnętrzna: 5-10%, zaś w segmencie Prasa prognozowany jest spadek o 5-8%, podano w prezentacji.

Zmiany wydatków reklamowych w I kw. br. szacowane są następująco: w segmencie Telewizja: wzrost o 1%, Internet: wzrost o 10%, Radio: wzrost o 5%, Kino: wzrost o 1%, Reklama Zewnętrzna: wzrost o 1%, Czasopisma: spadek o 4,5%; Dzienniki: spadek o 6%, wymieniono w raporcie.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału