Agora szacuje wzrost rynku reklamy na ok. 6,5% r/r w całym 2025

7 godzin temu

Agora przewiduje, iż dynamika wydatków na reklamę w całym br. dla całego rynku będzie oscylowała wokół dolnej granicy podanego wcześniej przedziału 6,5-8,5% (wobec ponad 9% wzrostu w ub.r.), podała spółka. Ze względu na wiele czynników niepewności i gwałtowne zmiany w otoczeniu rynkowym szacunki te mogą być obarczone błędem, a ich trafność może być dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności, zaznaczono.

W III kwartale 2025 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o prawie 5,5% r/r, a reklamodawcy wydali w tym okresie na promowanie swoich produktów i usług około 3,08 mld zł. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o prawie 6,5% do ok. 9,69 mld zł. W tym okresie wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy, której spadki wydatków oscylowały wokół 1%, podano.

„Dynamika całego rynku reklamowego w Polsce w pierwszym, II i III kwartale 2025 r. była zgodna z oczekiwaniami. W III kwartale 2025 zaskoczyła negatywnie jedynie dynamika na rynku reklamy telewizyjnej. Spółka na ten moment nie zmienia swoich założeń co do tempa wzrostu całego rynku reklamy w Polsce. Agora przewiduje jedynie, iż dynamika wydatków na reklamę w całym 2025 r. dla całego rynku będzie oscylowała wokół dolnej granicy podanego przedziału, czyli 6,5%. Wobec gorszej sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w III kwartale 2025 r. spółka koryguje przedziały prognozy wydatków dla tego medium” – czytamy w raporcie kwartalnym.

„Jednocześnie warto zauważyć, iż ze względu na wiele czynników niepewności i gwałtowne zmiany w otoczeniu rynkowym trudno jest dokonywać choćby krótkoterminowych założeń. Niepewność dotyczy czynników makroekonomicznych związanych przede wszystkim z sytuacją geopolityczną. Dlatego też powyższe szacunki mogą być obarczone błędem, a ich trafność może być dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności” – podano.

Spółka przekazała, iż wydatki na reklamę w Polsce wzrosły o: 5,5% w I kw. br; o 8,0% w II kw. oraz o prawie 5,5% w III kw. 2025 r.

„Dwucyfrową dynamikę wzrostu zanotował Internet w każdym kolejnym kwartale 2025 r. Motorem wzrostu w tym segmencie rynku była kategoria wideo online. Telewizja, po dwóch kwartałach wzrostu, zanotowała spadek wydatków w III kwartale 2025r. Dodatnią dynamikę dla radia i reklamy zewnętrznej obserwujemy w każdym kwartale 2025 r. Reklama kinowa także notuje wzrost wydatków reklamowych w każdym kwartale 2025 r. dodatkowo wspierana wzrostem frekwencji w kinach” – czytamy dalej w raporcie.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału