Agora wycofuje się z gastronomii. Helios sprzedaje sieć Pasibus

4 godzin temu

Należąca do Agory firma Helios pozbywa się wszystkich udziałów w spółce zarządzającej siecią burgerowni Pasibus. Wartość transakcji wyniesie 17,4 mln zł, a płatność została rozłożona na raty. Całość ma zostać spłacona do 2030 roku.

Zarząd Agory poinformował o zawarciu przez jej spółkę zależną Helios ze spółką Step Outside umowy sprzedaży całości posiadanych przez Helios udziałów w spółce Step Inside.

Helios wycofuje się z gastronomii

Za sprzedane akcje Helios uzyska 17,4 mln zł, przy czym płatność rozłożono na kilka lat. Harmonogram rat został ustalony następująco: 10,34 proc. ceny do sierpnia 2025 roku, 13,8 proc. przez następne 12 miesięcy, po 17,24 proc. przez kolejne dwa lata (czyli do sierpnia 2028 roku) oraz 41,38 proc. przez dalsze 24 miesiące (do sierpnia 2030 roku).

Przeprowadzenie transakcji oznacza zakończenie inwestycji w sektorze gastronomicznym przez Helios.

Sieć Pasibus

Polska sieć burgerowni narodziła się w 2013 r. Pierwszy food truck Pasibusa stanął we Wrocławiu i gwałtownie stał się kultowym miejscem na kulinarnej mapie miasta. w tej chwili restauracje Pasibusa znajdują się już w 14 miastach w Polsce, m.in. we Wrocławiu, Bydgoszczy, Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Olsztynie, Krakowie i Poznaniu.

Idź do oryginalnego materiału