Airdropy kryptowalut nie poprawiają wrażeń z GameFi

1 tydzień temu

Airdropy kryptowalutowe stały się podstawą dla projektów z sektora GameFi, które chcą stworzyć dużą bazę graczy. Pomimo swojej popularności, strategie te coraz częściej spotykają się z krytyką ze względu na ich ograniczony wpływ na poprawę wrażeń z gry.

Inicjatywy te podkreślają najważniejsze wyzwanie, jakim jest dostosowanie zachęt dla graczy przy jednoczesnym zrównoważonym rozwoju gier.

Deweloperzy GameFi omawiają airdropy kryptowalut

Kieran Warwick, założyciel Illuvium, szczerze podzielił się w niedawnym wywiadzie, iż airdropy kryptowalut to bardzo łatwy sposób na zdobycie udziału w rynku. Jednak Warwick gwałtownie zauważył poważną wadę polegania w dużej mierze na tej taktyce. Powiedział:

“Problem polega na tym, iż jeżeli używasz airdropy kryptowalut jako narzędzia marketingowego i nie masz dobrego produktu, który mógłby je wspierać, to twoja retencja jest fatalna.”

Inicjatywy GameFi, takie jak niedawne wydanie przez Illuvium 200 000 tokenów ILV – o wartości około 25 mln USD – w ramach inicjatywy Play-to-Airdrop, podkreślają skalę tych wysiłków. Jednak te podejścia często zawodzą, jeżeli rozgrywka nie przyciąga długoterminowego zainteresowania graczy.

Shi Khai Wei, założyciel LongHash Ventures, podziela zdanie Warwicka. Ponadto podkreśla znaczenie zabawy w grach. Stwierdził:

“Kryptowaluty są bardzo dobre w pozyskiwaniu użytkowników ze względu na zachęty – mamy airdropy kryptowalut, mechanikę Play-to-Earn i elementy spekulacyjne. Jednak aby zatrzymać graczy, musisz mieć zabawną rozgrywkę.”

Co więcej, GameFi jest wciąż w powijakach, uważa się, iż jest około 14-15 lat w tyle za tradycyjnymi grami. Niemniej jednak Warwick jest optymistą co do szybkich innowacji w blockchainie, które jego zdaniem wyprzedzają tradycyjne gry.

Warwick podkreślił napływ talentów z dużych studiów gier do projektów blockchain. To pomaga w szybkim rozwoju i potencjalnym dojrzewaniu gier blockchain.

Ponadto platformy takie jak Saga i Pixels próbują na nowo zdefiniować rolę, jaką pełnią airdropy kryptowalut. Kampania Sagi “Power-Level Over 9000” i niedawny airdrop Pixels w wysokości 20 mln USD to strategiczne posunięcia mające na celu głębsze zaangażowanie użytkowników poprzez zachęcanie do udziału potencjalnie cennymi nagrodami.

Wydajność cenowa Saga. Źródło: TradingView

Od czasu wejścia na giełdę Binance w dniu 9 kwietnia, token Saga spadł o ponad 44%. Niektórzy beneficjenci airdropów mogli również przyczynić się do presji sprzedaży.

Aby zapoznać się z najnowszą analizą rynku kryptowalut przez BeInCrypto, kliknij tutaj.

Zbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIKZbudowane przez Ari10. Możliwość płatności BLIK

BeInCrypto Polska - Airdropy kryptowalut nie poprawiają wrażeń z GameFi

Idź do oryginalnego materiału