Akcje firmy Snapchat gwałtownie wzrosły o jedną czwartą

3 tygodni temu

Jeśli chodzi o aplikację Snapchat, Wall Street często jest albo podekscytowana, albo skazana na zagładę. Tym razem nastąpił znaczny wzrost sprzedaży – i firma nagle jest warta o jedną czwartą więcej.
Dzięki aplikacji fotograficznej Snapchat lata restrukturyzacji systemów reklamowych wreszcie się opłaciły. Sprzedaż spółki operacyjnej Snap wzrosła w ostatnim kwartale o 21 procent rok do roku, do prawie 1,19 miliarda dolarów amerykańskich (1,11 miliarda euro). Inwestorzy odetchnęli z ulgą: w czwartek w notowaniach po godzinach notowania akcji spółki wzrosły o jedną czwartą. Trzy miesiące temu cena spadła o ponad 30 proc. po rozczarowaniu poprzednimi danymi kwartalnymi.

Snap przyzwyczaił kiedyś inwestorów do stóp wzrostu przekraczających 50 procent. Ale potem wzrost zatrzymał się, częściowo z powodu działań Apple mających na celu zwiększenie prywatności na iPhonie. Programiści tacy jak Snap muszą teraz wyraźnie prosić użytkowników o pozwolenie, jeżeli chcą śledzić ich zachowanie w różnych aplikacjach i usługach w celu personalizacji reklam. Wielu użytkowników odrzuciło to – co zniszczyło wiele modeli reklam, w tym w grupie Meta na Facebooku.

W przeciwieństwie do Meta, szef Snapa Evan Spiegel poparł zmiany Apple. Jednak firma Snapchat długo walczyła o stworzenie nowych, wydajnych procesów reklamy internetowej i ponowne znaczne zwiększenie sprzedaży. Jednocześnie Snap pozostaje na minusie. W ostatnim kwartale zanotowano stratę w wysokości 305 milionów dolarów (284 milionów euro), po tym jak rok temu notowano straty wynoszące 328,7 miliona dolarów. Szef Snapa Spiegel podjął już środki oszczędnościowe, aby temu przeciwdziałać.

Liczba aktywnych użytkowników dziennie wzrosła z 414 do 422 milionów w ciągu trzech miesięcy. Snapchat stał się kiedyś popularny dzięki zdjęciom, które same znikają. Usługa opiera się teraz także m.in. na tzw. rzeczywistości rozszerzonej (AR), w której obiekty cyfrowe integrowane są z rzeczywistym środowiskiem. Na przykład firmy modowe korzystają z tej technologii, aby umożliwić ludziom przymierzenie ich produktów wirtualnie na Snapchacie. Snap prognozuje sprzedaż na bieżący kwartał w wysokości od 1,225 do 1,255 miliarda dolarów, co plasuje się w dolnej granicy przedziału, według szacunków analityków.

Idź do oryginalnego materiału