ALDI przyspiesza ekspansję. Jeszcze w tym roku przekroczony pułap 400 sklepów w Polsce

10 godzin temu

Sukcesywna rozbudowa sieci sprzedaży stanowi jeden z kluczowych celów strategicznych ALDI Polska, realizowany z konsekwencją od wielu lat. Efektem tej strategii będzie przekroczenie jeszcze w tym roku progu 400 sklepów w skali kraju. Tylko w październiku do sieci dołączyło 9 nowych lokalizacji, umacniając obecność ALDI na polskim rynku.

W październiku ALDI rozbudowało swoją sieć w miastach, gdzie klienci już dobrze znają markę i jej ofertę: Poznań, Dąbrowa Górnicza, Gdańsk, Włocławek. Dodatkowo na liście październikowych otwarć znalazły się również całkowicie nowe miejsca: Syców, Gostyń, Skierniewice, Słubice oraz Luboń.

Rozwój sieci sklepów i logistyki

– Taką strategię będziemy kontynuować w 2026 roku. Mamy już zaplanowane kilkadziesiąt nowych sklepów. Każde nowe otwarcie to powód do euforii i dumy, a przed nami już niebawem świętowanie wyjątkowego wydarzenia – start 400. sklepu w Polsce. Warto również wspomnieć o innym istotnym kamieniu milowym w rozwoju naszej sieci, czyli otwarciu trzeciego centrum dystrybucyjnego w Emilianowie, zaplanowanym na I kwartał nowego roku – podkreśla Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji. – Uruchomienie centrum pozwoli nam zwiększyć wydajność operacyjną i zoptymalizować koszty. Inwestycja w rozwój sieci logistycznej połączona ze stabilną ekspansją sprawi, iż będziemy jeszcze bliżej naszych klientów – wyjaśnia.

Październikowe otwarcia przyniosły największy wzrost liczby sklepów ALDI w województwie wielkopolskim – tutaj pojawiły się aż trzy nowe placówki, dzięki czemu ich łączna liczba w tym regionie wynosi już 38. Do 43 wzrosła liczba sklepów w województwie dolnośląskim, a w przypadku województwa śląskiego to już prawie 80 sklepów.

Nowoczesny koncept sklepu

Powierzchnia każdego z najnowszych ALDI wynosi średnio 1000 m kw. Sklepy są przygotowywane zgodnie z nowym konceptem wizualnym marki, którego motywem przewodnim jest świeżość. Jest ona widoczna zarówno w sposobie aranżacji przestrzeni, asortymentu oraz jego ekspozycji. Sieć dba również o dodatkowe udogodnienia dla klientów, jak krajalnice do chleba, czy małe wózki zakupowe dla najmłodszych klientów oraz intuicyjne w obsłudze butelkomaty. Na odwiedzających czekają również komfortowe parkingi, a z myślą o szczególnych potrzebach swoich klientów ALDI prowadzi ciche godziny, ograniczając do minimum poziom bodźców dźwiękowych.

ALDI w Polsce posiada prawie 400 sklepów i zatrudnia ponad 4 700 pracowników. ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord, jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Firma oferuje klientom w ośmiu krajach Europy wysokiej jakości produkty w najniższych możliwych cenach. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Idź do oryginalnego materiału