Sieć ALDI po raz kolejny otrzymała prestiżowy certyfikat potwierdzający wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym, a co najważniejsze – osiągnęła jeszcze lepsze wyniki środowiskowe niż w 2023 roku. Redukcja emisji CO₂ większa o 10 proc. a oszczędności wody ponad 5 razy większe – a to tylko niektóre osiągnięcia dyskontera.
Dzięki zastosowaniu opakowań IFCO zamiast tradycyjnych kartonów, ALDI w 2024 roku:
- zredukowało emisję CO₂ o 1 863 899 kg (wzrost o 10 proc. względem 2023),
- zaoszczędziło 177 514 mł wody (ponad 5 razy więcej niż rok wcześniej),
- ograniczyło produkcję odpadów stałych o 4 360 931 kg (ponad 4,5x więcej niż w 2023),
- zapobiegło marnowaniu 313 608 posiłków.
Realne działania
Uzyskane efekty działań porównywalne są do tych, które przyniosłaby roczna redukcja samochodów na drogach aż o 1347 pojazdów, wyeliminowania, 4,4 mln 5-minutowych pryszniców, czy 3,1 mln pełnowartościowych posiłków, które nie trafiły do kosza.
– Osiągnięcie jeszcze lepszych wyników w 2024 roku pokazuje, iż nasze podejście do zrównoważonego rozwoju nie jest jednorazową deklaracją, ale realnym działaniem wpisanym w DNA marki ALDI. kooperacja z IFCO pozwala nam nie tylko redukować ślad węglowy, ale także rozwijać odpowiedzialny łańcuch dostaw, który przynosi korzyści środowisku i klientom – mówi Luiza Urbańska, Młodszy Manager ds. Komunikacji i PR w ALDI Polska. – Wdrażając to rozwiązanie w całej Grupie ALDI Nord, sprawiamy, iż nasza logistyka staje się jeszcze bardziej wydajna. Opakowania IFCO trafiają do dostawców, są wypełniane świeżymi produktami, przewożone do sklepów, a po opróżnieniu składane, odbierane i wykorzystywane ponownie. Naszym celem jest rozszerzenie tego systemu zamkniętego obiegu na kolejne kategorie produktów – by jeszcze więcej elementów łańcucha dostaw działało w duchu gospodarki obiegu zamkniętego – dodaje Urbańska.

ALDI rozwija się w Polsce
ALDI w Polsce posiada ponad 370 sklepów i zatrudnia ponad 4800 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymagań firmy odpowiedzialnej społecznie.
Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca. ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w ośmiu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech,