Aleksandra Leszczyńska dyrektorem departamentu komunikacji korporacyjnej PKO Banku Polskiego

media.pkobp.pl 2 tygodni temu
09/03/24

Aleksandra Leszczyńska dyrektorem departamentu komunikacji korporacyjnej PKO Banku Polskiego


Aleksandra Leszczyńska została dyrektorem departamentu komunikacji korporacyjnej w PKO Banku Polskim. Obejmuje to stanowisko w momencie, gdy lider sektora przygotowuje się do ogłoszenia swojej nowej strategii jesienią tego roku.

– Długoterminowe więzi z interesariuszami oraz zarządzanie reputacją to nieodłączne elementy skutecznej strategii biznesowej – podkreśla Aleksandra Leszczyńska. – Te aspekty są istotne zarówno dla utrzymania zaufania, jak i bezpieczeństwa i stabilności oraz długoterminowego sukcesu rynkowego w realiach kształtowanych przez nieznane dotąd trendy oraz wyzwania gospodarcze i społeczne. Cieszę się, iż będę mogła wspierać Grupę Kapitałową PKO BP w realizacji tych dążeń, szczególnie że, zgodnie z zapowiedzią prezesa, towarzyszyć im będzie ambitna strategia – dodaje.

W nowej roli w PKO Banku Polskim, Aleksandra Leszczyńska będzie odpowiedzialna za komunikację i relacje wewnętrzne i zewnętrzne oraz za wzmacnianie zarządzania reputacją w działaniach operacyjnych banku. Z udziałem kluczowych menedżerów z Departamentu przeorganizuje jego strukturę i zadania tak, aby lepiej odpowiadały nowym priorytetom banku. Za współpracę z mediami będzie odpowiadać Joanna Błaszczyk, która jak dotychczas, nadzorować będzie pracę Biura Prasowego.

Aleksandra Leszczyńska ma ponad 20-letnie doświadczenie w komunikacji biznesowej. Wcześniej pełniła funkcje dyrektorskie w grupie Axa (teraz Uniqa) oraz HSBC Banku, a ostatnio pracowała w TU Europa, skoncentrowanej na partnerstwach i bancassurance spółki należącej do Talanx, drugiej największej w Polsce grupy ubezpieczeniowej. Była wieloletnią przewodniczącą Komisji ds. PR Polskiej Izby Ubezpieczeń. Doradzała też innym firmom oraz instytucjom z sektora finansowego - z obszarów ubezpieczeń, insurtech, reasekuracji i zarządzania aktywami.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Idź do oryginalnego materiału