AliExpress: 27% Polaków kupiło online ponad 10 produktów w ciągu ostatnich 3 miesięcy

3 tygodni temu

Warszawa, 20.05.2025 (ISBnews) – Odsetek Polaków, którzy kupili online ponad 10 produktów w ciągu ostatnich trzech miesięcy wynosi 27%, zaś tych, którzy zadeklarowali, iż w ostatnich trzech miesiącach nie zrobiło żadnych zakupów online wyniósł 3%, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie platformy e-commerce AliExpress. Zakupy przez internet odpowiadają za 48% wszystkich transakcji zakupowych (wobec 52% w sprzedaży stacjonarnej).

“To, co jeszcze niedawno było wygodnym rozwiązaniem dla osób biegle poruszających się w świecie cyfrowym, dziś stało się stałym elementem codziennego życia. Tylko 3% Polaków zadeklarowało, iż w ostatnich trzech miesiącach nie zrobiło żadnych zakupów online, podczas gdy 27% przyznało, iż w tym czasie kupiło ponad 10 produktów. Zakupy przez internet odpowiadają już za 48% wszystkich transakcji zakupowych, niemal dorównując sprzedaży stacjonarnej, która wynosi 52%. Ta zmiana odzwierciedla nie tylko upowszechnienie technologii cyfrowych, ale także rosnące zaufanie i częstotliwość, z jaką konsumenci korzystają z e-commerce” – czytamy w komunikacie poświęconym badaniu.

Jak podkreślono, trend ten obejmuje wszystkie grupy wiekowe – nie tylko najmłodszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie użytkowników. Wśród osób powyżej 55. roku życia 44% zakupów dokonanych w ostatnich trzech miesiącach odbyło się online. Grupa wiekowa 18-24 lata przez cały czas prowadzi z wynikiem 53%.

“Międzynarodowe serwisy zakupowe wciąż dominują w krajobrazie e-commerce w Polsce. Zapytani o to, gdzie najczęściej robili zakupy online w ciągu ostatnich trzech miesięcy, 57% respondentów wskazało właśnie takie sklepy internetowe, co czyni je najpopularniejszym kanałem zakupowym. Dane pokazują również, iż AliExpress szczególnie wyróżnia się w tej kategorii – 64% polskich konsumentów zadeklarowało, iż dokonało tam zakupów” – czytamy dalej.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Censuswide na reprezentatywnej próbie 1 500 respondentów w Polsce. Zbieranie danych odbyło się w terminie od 30 kwietnia do 7 maja 2025 roku.

AliExpress to platforma handlu elektronicznego B2C założona w 2010 roku. Umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału