Warszawa, 13.05.2025 (ISBnews) – Allegro będzie w tym roku dalej inwestować w intensywny rozwój usług Smart!, które mają w tej chwili 7 mln klientów w Polsce i ponad 1 mln na pozostałych rynkach – Allegro do tej pory m.in. wydłużyło usługę Smart! Week do dwutygodniowej Smart! Weeks, zamieniło program monetowy Allegro w usługę Smart! Monety i rozszerzy go o nowe wyzwania, poinformowali przedstawiciele spółki.
“Od siedmiu lat systematycznie coraz bardziej inwestujemy i stawiamy na Smart! W 2019 r. powstał Smart! Week, potem Smart! Trial, wchodzimy też na nowe rynki – jesteśmy w tej chwili w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Mamy 7 mln klientów w Polsce i ponad 1 mln na pozostałych rynkach. 92% użytkowników pozytywnie ocenia Smart! i 92% twierdzi, iż program jest opłacalny” – powiedział dyrektor Allegro Smart! and Loyalty Programs Paweł Łowisz na konferencji prasowej.
“W tym roku chcemy coraz bardziej rozwijać ten program i wprowadzać coraz więcej korzyści. Od tego roku wprowadziliśmy innowacje, stawiamy na nowość Smart! Monety i nowe wyzwania. Smart! Week zamienił się w Smart! Weeks, bo zdecydowaliśmy się wydłużyć tydzień do dwóch tygodni i w tym roku Smart! Weeks 2025 potrwa od 9 do 15 maja” – dodał.
Odpowiedzialna za program Smart! Monety Anna Kamińska zaznaczyła, iż program monetowy Allegro został zastąpiony programem zniżkowym Smart! Monety, który pozwala kupującym obniżać wartość zakupów na platformie i od ostatnich dni stycznia zmieniony też został sposób wymiany Monet na kupony. Do tej pory kupujący potrzebowali co najmniej 5 Monet, aby wymienić je na kupon, a 29 stycznia ten limit został zniesiony. Smart! Monety daje możliwość zbierania wirtualnych punktów za dokonane zakupy i dodatkowe wyzwania w serwisie, które można następnie zamieniać na kupony rabatowe.
“Od początku Smart! Weeks, czyli od 9 maja wprowadzone też zostały nowe funkcjonalności” – dodała.
Consumer and market insights manager Łukasz Bielewicz zaznaczył, iż Allegro miało na koniec ub.r. 15,1 mln aktywnych kupujących w Polsce, zaś w regionie było to ponad 20 mln i podkreślił, iż według danych za 2024 r. Allegro generuje 1% polskiego PKB.
“98% Polaków deklaruje, iż w ciągu ostatniego roku kupowało na Allegro, a tylko 2% iż nie. Z kolei 37% badanych mówi, iż wraca i kupuje na Allegro kilka razy w miesiącu” – powiedział Bielewicz.
Smart! Weeks to jedno z najpopularniejszych wydarzeń zakupowych na Allegro: w ubiegłym roku z promocji podczas festiwalu skorzystało ponad 5 mln aktywnych kupujących. W tym roku festiwal zakupowy Smart! Weeks potrwa od 5 do 19 maja, oferując tysiące produktów tańszych choćby o 50%. Na smartowiczów codziennie czekają nowe promocje. W niższych cenach dostępna będzie m.in. elektronika, sprzęt i wyposażenie do domu, moda, kosmetyki i wiele innych. W trakcie festiwalu można też skorzystać z promocji na roczny pakiet Allegro Smart!, który teraz dostępny jest za 39,90 zł (20 zł taniej).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)