Allegro Pay przekracza kolejną barierę

2 miesięcy temu

Obecnie Allegro Pay ma już ponad 2 miliony użytkowników, czyli takich którzy posiadają aktywną usługę, z których blisko 90 proc. dokonało zakupu z Allegro Pay.

Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku Allegro Pay udzieliło im finansowania na kwotę 2,1 miliarda złotych, co pozwoliło na sfinansowanie ponad 14 proc. wartości sprzedaży na platformie Allegro.

– Allegro Pay znosi popularne bariery związane z zakupami online: osoby korzystające z naszej usługi doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji, możliwość sprawdzenia produktów w domu i podjęcia odpowiednich decyzji w kontekście zarządzania budżetem domowym. Co więcej, usługa wspiera bardzo różne potrzeby zakupowe klientów Allegro, umożliwiając finansowanie zarówno codziennych zakupów, jak i tych okazjonalnych, które pojawiają się w okresach zwiększonych wydatków. To właśnie zapewnienie bezpiecznych metod finansowania jest kluczowe, by wspierać różnorodne misje zakupowe naszych klientów i budować pozytywne doświadczenia z naszą platformą, umożliwiając jednocześnie jej dalszy rozwój – mówi Rafał Czernik, VP Financial Services w Allegro.

Wygoda i bezpieczeństwo finansowania

Allegro Pay oferuje bezpieczne metody finansowania zakupów na najpopularniejszej platformie zakupowej w Polsce, umożliwiając ich spłatę w ciągu 30 dni od zakupu, bądź podzielenie płatności za zakup od 200 zł na wygodne raty: 2, 3, 5, 10, 20, a od 1 lipca 2024 także na 30 rat, w przypadku zakupu na kwotę powyżej 1000 zł.

Usługę można aktywować bezpłatnie, wypełniając prosty wniosek. Po ocenie zdolności kredytowej klient otrzymuje informację o wysokości przyznanych środków. Po aktywacji usługi kupujący mogą swobodnie dodawać produkty do koszyka i finansować je przez Allegro Pay. Wszystkie informacje o zakupach i spłatach dostępne są w jednym miejscu ⎼ w panelu użytkownika Allegro Pay w ramach Allegro. Platforma zapewnia również powiadomienia przypominające o zbliżających się terminach spłat, dbając jednocześnie o wygodę i bezpieczeństwo kupujących.

Profil klientów

Najwięcej klientów Allegro Pay to osoby w przedziale wiekowym 30-49 lat, a średni wiek klienta to około 40 lat. To głównie osoby, które cenią stabilność finansową i częściej niż inni kupujący na Allegro deklarują systematyczne gromadzenie oszczędności. Klientów Allegro Pay cechuje także biegłość w korzystaniu z produktów finansowych. Potwierdzeniem satysfakcji korzystania z zakupów poprzez Allegro Pay jest wysoki wskaźnik NPS ⎼ utrzymujący się na przestrzeni czasu w poziomie 94, co potwierdza, iż znakomita większość klientów ceni sobie rozwiązania finansowe w ramach usługi.

– Jesteśmy szczególnie dumni z zaufania, jakim obdarzyli nas klienci. Jego fundamentem jest bezpieczeństwo naszej usługi. Komfort korzystania z Allegro Pay idzie w parze z troską o ochronę klientów. Efektem takiego podejścia jest bardzo niski poziom ryzyka kredytowego naszego portfela, który jest niższy niż w sektorze bankowym, na co wskazują także analizy zewnętrzne, w tym Biura Informacji Kredytowej – komentuje Rafał Czernik.

Idź do oryginalnego materiału