Spółka zaznacza, iż prowizja nie będzie pobierana od sprzedawców, korzystających z abonamentu na koncie firmowym
Operator platformy Allegro zapowiedział zmiany – zarówno dla klientów firmowych, jak i zwykłych. Jedną z najważniejszych nowości jest opłata wynosząca 1 zł. Będzie ona doliczana do każdej oferty, w której doszło do sprzedaży. Spółka zaznacza, iż nie będzie naliczać opłaty w przypadku ofert wystawionych do 2 listopada 2022 roku.
Przeczytajcie także: Usługa "Blik płacę później" już działa
Firma wyjaśnia, iż w naliczaniu opłaty nie bierze pod uwagę liczby sprzedanych sztuk w ofercie. Obrazuje to przykład: cztery krzesła sprzedane w jednej ofercie to dodatkowo 1 zł opłaty. o ile klient kupi u sprzedawcy cztery krzesła w jednej ofercie i dwie poduszki w drugiej, opłata wyniesie 2 zł. W przypadku zwrotu zakupu Allegro odda sprzedawcy opłatę. Dotyczy to także częściowego zwrotu (jeśli klient zwróci jedno krzesło z czterech zakupionych, sprzedawca otrzyma 25 groszy zwrotu).
Opłaty można uniknąć, ale w tym celu należy wykupić abonament: podstawowy, profesjonalny lub ekspercki. Najtańszy kosztuje 49 zł miesięcznie. Należy przy tym zaznaczyć, iż abonament można wykupić wyłącznie na koncie firmowym. Operator platformy e-commerce wyjaśnia, iż w ten sposób chce "zachęcić" przedsiębiorców do zmiany konta na firmowe. Sprzedawcy okazjonalni powinni natomiast zainteresować się Allegro Lokalnie, gdzie wspomniana opłata nie będzie pobierana.
Przeczytajcie także: PayPo wystartował z płatnościami odroczonymi w Rumunii
Spółka przypomniała też, iż zmienią się warunki usługi Allegro Smart dla sprzedających z kont firmowych. Od 3 października do obecnych warunków dodany zostanie kolejny: poza jedną z wymaganych już kurierskich metod dostawy, trzeba będzie udostępnić dwie inne metody: do punktu odbioru i (albo) automatu paczkowego.
Z kolei sprzedawcy korzystający z kont zwykłych, powinni się przygotować na niedostępność ofert z opcją do wyczerpania przedmiotów. Od 2 listopada będą je mogli wystawiać wyłącznie użytkownicy kont firmowych. Także i w tym przypadku firma tłumaczy, iż chce zachęcić przedsiębiorców do przejścia z konta zwykłego na firmowe.